OLEDB
Fra : Allan Jensen

Dato : 26-01-01 08:49

Hvordan installerer man OLEDB support på en IIS 3.0 server?

Kører IIS 3.0 en anden version af ASP end IIS 4.0? I så fald, kan man
opgradere ASP'en uden at opgradere IIS'en?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 26-01-01 09:36

Allan Jensen wrote:

> Hvordan installerer man OLEDB support på en IIS 3.0 server?

Hvilken olddb driver? Grund objekterne er en svjv en del af mdac, som du
kan downloade her:
http://www.microsoft.com/data/

> Kører IIS 3.0 en anden version af ASP end IIS 4.0? I så fald, kan
> man opgradere ASP'en uden at opgradere IIS'en?

Jeg kan ikke helt forså, hvad der skulle give dig lyst til at køre iis3?
ii4 er jo altså en renere og tørre fornemmelse (jeg kan stadig huske den
gang jeg, som lille, for første gang smagte iis4 ... og jeg var
programmør)? (ii5 er ikke den store nyskabelse)

Anyway, jeg mener ikke at der var de store ting der ændrede sig fra iis3
til iis4 i selve asp-delen. Det eneste var vist en opdateret
vb-script-engine og den kan du jo downloade fra
http://msdn.microsoft.com/scripting/ . Der har naturligvis være et hav
af sikkerheds huller i iis3/iis4, så det er jo endnu en grund til at
opgraderer. Du kan jo prøve at flytte asp.dll over fra en iis4 til din
iis3.

--
Lauritz

Fra : Allan Jensen

Dato : 26-01-01 11:38

>Hvilken olddb driver? Grund objekterne er en svjv en del af mdac, som du
>kan downloade her:
>http://www.microsoft.com/data/

Ok, det kan være jeg lige skal kigge på det.

>Jeg kan ikke helt forså, hvad der skulle give dig lyst til at køre iis3?

Nej egentlig ikke, men sagen er den at jeg arbejder hos en
Internetudbyder og de tør ikke sådan bare lige opgradere fra deres
nuværende 3.0 til 4.0. De har vist hørt noget om at det kunne give
problemer. Har du erfaring med det?

>Anyway, jeg mener ikke at der var de store ting der ændrede sig fra iis3
>til iis4 i selve asp-delen. Det eneste var vist en opdateret
>vb-script-engine og den kan du jo downloade fra
>http://msdn.microsoft.com/scripting/.

Jeg oplevede i hvert fald at IIS 3.0/ASP ikke ville godtage
session.LCID, så noget forskel må der jo være...?

> Der har naturligvis være et hav
>af sikkerheds huller i iis3/iis4, så det er jo endnu en grund til at
>opgraderer. Du kan jo prøve at flytte asp.dll over fra en iis4 til din
>iis3.

Ja, det ved jeg nu ikke om jeg tør når vi er Internetudbyder... hvis
det går galt så er vi jo på den!

Regards,
Allan

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 26-01-01 11:47

Allan Jensen wrote:

> [...]
> deres nuværende 3.0 til 4.0. De har vist hørt noget om at det
> kunne give problemer. Har du erfaring med det?

Hvis I tør opgraderer asp delen, hvorfor så ikke tage hele skridtet?
Umiddelbart er asp-delen da det eneste der skulle kunne give problemer i
opgraderingen. Jeg mener, html-/gif-/jpg-filerne kunne I jo i principet
flytte over på en apache server uden at skabe problemer.
Der er jo ikke andet for end, at I må have en testserver op med iis4 og
gennemteste hele møget (aka. standard procedure ved opgraderinger).

> Jeg oplevede i hvert fald at IIS 3.0/ASP ikke ville godtage
> session.LCID, så noget forskel må der jo være...?

Der skal nok være forskel. Det jeg sagde var at de var minimale. Jeg har
f.eks. ikke lavet et script, hvor jeg har brugt session.LCID og jeg har
trods alt lavet et par scripts. Dine scripts udviklet til iis4 vil jo
heller ikke gå i stykker af at der kommer nye egenskaber til (med mindre
du har kodet den således, at de laver et kald til en methode, der ikke
findes, og fejler hvis ikke det mothodekald fejler??!?).

--
Lauritz