su og X
Fra : Mw

Dato : 25-02-02 15:19

Når jeg køre su kommandoen virker det fint for tekst mode programmer
men når jeg prøver at køre et X program siger den:

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Client is not authorized to connect to Server
y2controlcenter: cannot connect to X server :0.0

Hvordan gør man det muligt at køre grafiske programmer over su?

Fra : Simon Kristensen

Dato : 25-02-02 15:27

Mw <me@privacy.net> writes:

> [...]
> y2controlcenter: cannot connect to X server :0.0
>

> Hvordan gør man det muligt at køre grafiske programmer over su?

xhost +localhost (hvis du sidder ved den box, du har behov for
manøvren på)

Læs lige man xhost først - det er lidt af et sikkerhedshul.

Simon

--
The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-02-02 23:51

On Mon, 25 Feb 2002 15:27:20 +0100, Simon Kristensen wrote:

> xhost +localhost (hvis du sidder ved den box, du har behov for manøvren
> på)

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg har problemer med at få xhost
til at virke i XFree 4.0, er jeg den eneste?

Bo Simonsen

"Join the GNU Generation"

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-02 18:25

Mw wrote:
> Hvordan gør man det muligt at køre grafiske programmer over su?

Jeg plejer at bruge sudo i stedet. Bla. fordi der har jeg ikke den slags
problemer.

--
Mvh.

Niels Andersen