Norsk skovkat opdræt
Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 13:40

Er der nogen her der har kendskab til et opdræt der har en sort Norsk
Skovkattekilling til salg. Kunne I så evt. poste et link eller tlf.nr.

På forhånd tak

/Jens Ulrik

PS: Det skal helst være på sjælland

Fra : Pernille Scharff

Dato : 25-02-02 13:51

Hej Jens,

jeg synes du skal starte med at kigge på killingelisten på
www.norskskovkat.dk - hvis ikke du har været der allerede. Jeg kan huske
at Nina Yiadom har haft sorte killinger til salg på et tidspunkt, men
jeg ved ikke om de er solgt. Hun bor i Kbh. - yderligere oplysninger kan
du finde på killingelisten!

/Pernille

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 13:51

Tak for det hurtige svar Pernille.

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message
> Hej Jens,
>
> jeg synes du skal starte med at kigge på killingelisten på
> www.norskskovkat.dk - hvis ikke du har været der allerede.

Jeg har allerede kigget på den, men desværre er der ikke lige nogen der...
det ser ud som om den er opdateret d.1/2-2002, så derfor tænkte jeg at det
kunne være at der var nogen der havde kendskab til en lille ny mis et
sted.

> Jeg kan huske
> at Nina Yiadom har haft sorte killinger til salg på et tidspunkt, men
> jeg ved ikke om de er solgt. Hun bor i Kbh. - yderligere oplysninger kan
> du finde på killingelisten!

Nej , nu står der kun om en "voksen" blåsølvmakreltabby... hos hende

/Jens Ulrik

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-02-02 14:45

> Nej , nu står der kun om en "voksen" blåsølvmakreltabby... hos hende

Ja, Ninas killinger er solgt.

Hvad med Felis Faunus, som Camilla også har foreslået. Eller Frejkatten
(http://www.sitecenter.dk/frejkatten/), som har fået killinger for en måned
siden - bl.a. to sorte (en af hvert køn).

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 15:14

Tak for linket Grit.

"Grit Wessel" <gwessel@get2net.dk> wrote in message
[...]
> Eller Frejkatten
> (http://www.sitecenter.dk/frejkatten/), som har fået killinger for en
måned
> siden - bl.a. to sorte (en af hvert køn).

Har lige snakket med Hanne Nielsen, og hun har ganske rigtigt en sort han,
den er bare kun 4 dage gammel. Men den lyder interessant.

/Jens Ulrik

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-02-02 15:38

> Har lige snakket med Hanne Nielsen, og hun har ganske rigtigt en sort han,
> den er bare kun 4 dage gammel. Men den lyder interessant.

Nå, ja, det passer også bedre med hvad jeg troede, men hun havde bare
skrevet 22/1 på sin hjemmeside, men det må være en lille tastefejl.
Hvis du har tålmodigheden, er det en stor oplevelse at følge med i sin
killings opvækst... men det er også så frygtelig lang tid at vente (jeg
købte mine to, da de var hhv. 1½ uge og ½ døgn).

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 16:17

> [...]
> killings opvækst... men det er også så frygtelig lang tid at vente (jeg
> købte mine to, da de var hhv. 1½ uge og ½ døgn).

Ja, det er jo lige det med at vente! Men når man ved at man forhåbentlig
skal have den i 10-15 år, så er tre måneder ikke så lang tid.

Er for resten normalt at en hunkat bliver parret med dens oldefar?

/Jens Ulrik

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-02-02 18:18

> Er for resten normalt at en hunkat bliver parret med dens oldefar?

Jeg ved ikke om det er normalt eller ej. Jeg tror ikke, jeg ville være
nervøs over det, en oldefar er så langt ude, at indavlsprocenten ikke bliver
så høj (selvfølgelig med mindre man bliver ved med at parre med en oldefar
hver generation

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 25-02-02 18:32

> [...]
bliver
> så høj (selvfølgelig med mindre man bliver ved med at parre med en oldefar

Heh ja vi har et levende eksempel på indavl gående rundt her: Bøv, som har
samme far og bedstefar. Og han har taget skade *G for han er dum som et
bræt - men sød og kærlig. Jeg ved ikke om det er/var normalt med den type
parringer, vi fik dengang, for altså næsten 16 år siden, at vide at der ikke
skete noget ved det. meeeeen....

Hilsen
Lisbeth

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 18:40

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> bræt - men sød og kærlig. Jeg ved ikke om det er/var normalt med den type
> parringer, vi fik dengang, for altså næsten 16 år siden, at vide at der

Nu er det godt nok killingens farfar og farmoderens ene oldefar der er en og
den samme (Starkad's Rimfaxe er killingens fader, hvis der er nogen der
kender den), så det er da langt ude, men jeg spørger bare forsdi jeg ikke
ved bedre.

/Jens Ulrik

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 25-02-02 13:59

Jeg fandt dette link de har en sort hunkilling til salg:

http://www.felisfaunus.dk/

Det er i Nivå

Camilla Christiansen

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 14:29

Tak Camilla, men jeg har faktisk set det! Jeg ved godt jeg ikke har
skrevet noget om han eller hun osv. men jeg er mest på udkig efter en sort
han med gule øjne... men det kan godt være man lige skulle kigge ud og se
til Bolero Felis Faunus, det kunne jo være at den var rigtig sød...

/Jens Ulrik

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 25-02-02 14:37

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message

> Tak Camilla, men jeg har faktisk set det! Jeg ved godt jeg ikke har
> skrevet noget om han eller hun osv. men jeg er mest på udkig efter en sort
> han med gule øjne...

Altså...at den har blå øjne som killing siger jo ikke noget om hvilken
øjenfarve den får som voksen - med mindre det er en siameser
Alle killinger har blå øjne.

Men det bli'r jo nok lidt svært at lave den lille om til en han *G*

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.home7.dk3.com

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-02-02 14:39

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Altså...at den har blå øjne som killing siger jo ikke noget om hvilken
> øjenfarve den får som voksen - med mindre det er en siameser

OK... det vidste jeg ikke lige...

Kender du nogen statistik for hvor mange der får gule øjne?

> Men det bli'r jo nok lidt svært at lave den lille om til en han *G*

De kunne s.. sikkert godt finde på det i USA

/Jens Ulrik

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 25-02-02 14:46

> "Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> sort

> OK... det vidste jeg ikke lige...
>
> Kender du nogen statistik for hvor mange der får gule øjne?

Så vidt jeg ved er det individuelt fra race til race hvilken øjenfarve
de helst skal ha' og som derfor er avlet frem. Jeg kender ikke rigtigt
noget til skovkatte mht. hvilken øjenfarve der foretrækkes i avlen,
desværre. Men blå øjne får den i al fald ikke - selvom nogle kan have
bicolor øjne så de har et blåt og et gult/orange.

> De kunne s.. sikkert godt finde på det i USA

Ja, man skal aldrig sige aldrig...

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-02-02 15:00

> Jeg kender ikke rigtigt noget til skovkatte mht. hvilken øjenfarve der
foretrækkes i avlen, desværre.

Alle øjenfarver er tilladte, uanset pelsfarve hos skovkatten. Men de fleste
har gule øjne.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-02-02 14:48

> Kender du nogen statistik for hvor mange der får gule øjne?

Jeg kender ikke lige til nogen statistikker, men jeg har faktisk kun set to
sorte/sort-hvide skovkatte, der ikke havde gule øjne... og jeg har set en
del. Så vil du have en, med gule øjne, så er der vist valgfrit på alle
hylder

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte