adoDB recordcount og SQL server
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-02-02 12:51

Jeg kan ikke faa mit ASP script til at udskrive recordcount for et et
ADOrecordset, jeg har sat cursortype til 3 (Static), men det virker
ikke. Den paastaar at jeg har -1 records, min kode ser ud som foelgende:

<KODE>
dim sSQL

dim ADOCon
'Database Conection

dim ADORec

set ADOCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'Creates the connection object

set ADORec = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
'Creates the recordset

call
ADOCon.Open("DSN=intercambiodvd;UID=larshoff;PWD=*****;DATABASE=main;")
'Opens the conection

if Request.form("Rep") <> "" then

sSQL = " SELECT idreproductor,nombre,modelo FROM
reproductores,marcasreproductores " _
& " WHERE MarcasReproductores.idMarca=reproductores.Marca " _
& " AND nombre + ' ' + modelo like '%" & Request.form("Rep") &"%'"

ADORec.CursorType = adOpenStatic
set adorec=ADOCon.execute(sSQL)

if not ADORec.EOF then
%>
Encontrado <%=ADORec.RecordCount%>

</KODE>

Med venilg hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-02-02 08:42

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in news:a5d8de$he1$1@newsreader.mailgate.org:

> Jeg kan ikke faa mit ASP script til at udskrive recordcount for et et
> ADOrecordset, jeg har sat cursortype til 3 (Static), men det virker
> ikke. Den paastaar at jeg har -1 records, min kode ser ud som foelgende:

se svaret i det tidligere indlæg:

http://groups.google.com/groups?hl=en&th=1892f3f027e7333e&seekm=xzmS6.19%24cf7.577%40news.get2net.dk&frame=off

:)
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-02-02 09:09

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> escribió en el mensaje de noticias
Xns91C1587CDDB7Dspamstocholmdk@130.226.1.34...

> se svaret i det tidligere indlæg:

http://groups.google.com/groups?hl=en&th=1892f3f027e7333e&seekm=xzmS6.19
%24cf7.577%40news.get2net.dk&frame=off

Tak for det. Det undrer mig dog stadig hvorfor jeg ikke kan bruge
recordcount, det giver traaden jo intet svar paa.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-02-02 09:28

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in news:a5ffo6$rf4$1
@newsreader.mailgate.org:

> [...]
>
> Tak for det. Det undrer mig dog stadig hvorfor jeg ikke kan bruge
> recordcount, det giver traaden jo intet svar paa.

det lidt vævende svar er, at SQL-server måske ikke selv er klar over, hvad
antallet af rækker er, når den svarer på dit kald. Den kan godt stadig være
i gang med at sammensætte resultatet i det øjeblik den svarer på din
kommando. Som jeg husker det, så er det bla. dine cursors du skal kigge på,
men jeg er ikke helt sikker.

For en mere teknisk forklaring, så må andre træde til her i gruppen eller
evt. i dk.edb.database. Jeg søgte lige derinde (mente at jeg selv havde
spurgt om det tidligere), men jeg kunne ikke rigtigt finde noget. Det
nærmeste jeg kom det var

http://groups.google.com/groups?hl=en&th=ce32994aebf2c15a&rnum=1

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-02-02 09:41

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> escribió en el mensaje de noticias
Xns91C160457B1spamstocholmdk@130.226.1.34...

> [...]
> i gang med at sammensætte resultatet i det øjeblik den svarer på din
> kommando. Som jeg husker det, så er det bla. dine cursors du skal

Hej Jesper, tak for detektiv arbejdet, jeg har nu faaet det til at
virke!

Foer brugte jeg ganske korrekt cursortype=3, men det er ikke nok. Jeg
har maatte tilfoeje:

ADORec.CursorLocation=3 'clientside
ADORec.CursorType=3 'staticrecordset

yderligere har jeg aabnet mit recordset saaledes:

ADORec.Open
sSql,"DSN=intercambiodvd;UID=larshoff;PWD=*****;DATABASE=main;"

og saa virker det perfekt. Du maa ikke spoerge mig om hvorfor
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann