Musik - tænd & sluk
Fra : Jannie

Dato : 25-02-02 13:04

Jeg skal lave et nyt website (ikke Flash det hele...) og vil
gerne have, at brugeren selv skal kunne tænde og slukke for
lyden/musikken...

How-to-do?

Jannie

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas

Dato : 25-02-02 14:05

"Jannie" <hgk09@toha.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal lave et nyt website (ikke Flash det hele...) og vil
> gerne have, at brugeren selv skal kunne tænde og slukke for
> lyden/musikken...
> How-to-do?

Lave en movie med 2 frames, hvor du på frame 1 har en knap som gå til frame
2 og på frame 2 laver du en knap som går til frame 1. I begge frames laves
en stop action, så den ikke looper mellem frame 1 og 2. I frame 1 indsætter
du så din musik og i frame 2 indsætter du en action som stopper for
musikken.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok ...?!?

Fra : Bo Dudek

Dato : 25-02-02 17:00

Hvis musikken skal streames, så man ikke skal hente al musikken for at
kunne afspille den, er det vigtigt, at du placerer lyden yderst ude og
IKKE i et movieclip. Denne fil gemmes - fx som musik.swf - og hentes
så ind i den film, der skal bruge musikken i en ANDEN LEVEL END 0 - fx
level 10. Nu kan du så bare lave en knap, der bruger _level10.Stop();
og _level10.Play();

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jannie

Dato : 26-02-02 08:30

> [...]
> så ind i den film, der skal bruge musikken i en ANDEN LEVEL END 0 - fx
> level 10. Nu kan du så bare lave en knap, der bruger _level10.Stop();

Øhhhhh forvirringen er total... ;-P

Er der måske nogen der har en fil, så jeg kan se hvad det er du/i
mener???

Venligst Jannie

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-02-02 16:53

[...]
>Øhhhhh forvirringen er total... ;-P
Okay.. du kan vælge enten at lade musikken spille normalt eller at
lade den streame. Hvis det hele skal ligge på nettet, og musikken
fylder ret meget, så skal du lade den streame; hvis du IKKE lader den
streame, skal brugeren sidde og vente på at ALT musik er hentet,
førend han kan høre noget.

Hvis du derimod streamer musikken, henter flash måske kun 20 kb ind,
inden musikken afspilles (alt imens de næste 20kb hentes). Dvs,
streaming er at hente småbidder og afspille dem løbende, mens normal
afspilning kræver, at brugeren henter ALT musik, inden det afspilles.

Hvilken en vælger du? ;)

Regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Krister

Dato : 26-02-02 22:27

Hej Jannie
Der var mange forskellige svar og her en til. Der findes nemlig også en
funktion til netop dette.

on (release) {
stopAllSounds ();
}

Lav en knap med denne kommando.

Krister

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-02-02 09:20

>Hej Jannie
>Der var mange forskellige svar og her en til. Der findes nemlig også en
> [...]
Fejlen ved at bruge denne action er vel, at der IKKE findes en
startAllSounds(); dvs, man kan kun slukke for lyden, men ikke starte
den igen. Derfor er en af de ovenstående forslag bedre, da hun skulle
kunne tænde/slukke for lyden.