ADSL - hvem er bedst ?
Fra : Kim Kølerfeldt

Dato : 25-02-02 09:54

Hej !

Jeg vil gerne skifte min ISDN ud med en ADSL-forbindelse, men hvilken
udbyder skal jeg vælge ?

Jeg vil - ligesom du sikkert - gerne have både hastighed og sikkerhed for,
at svineriet fungerer, når jeg skal bruge det. Jeg bor ude på Lars
T........mark.

Venlig hilsen Kim K.

Fra : JK

Dato : 25-02-02 09:54

"Kim Kølerfeldt" <kim.koelerfeldt@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil - ligesom du sikkert - gerne have både hastighed og sikkerhed for,
> at svineriet fungerer, når jeg skal bruge det. Jeg bor ude på Lars

Hvis du bor ude hvor kragerne vender - er svaret ikke så svært - du har 3
valg.....(TDC - TDC - TDC) - de andre er formodentlig ikke
repræsenteret på centralen.

-> selv bruger jeg CC, som jeg er vældig godt tilfreds med - det er hurtigt
+ stabilt. Orange har jeg også haft, og det var ganske enkelt elendigt - men
de har jo så vidt jeg husker, også droppet det med ADSL (fornuftigt !) TDC
og Tiscali har jeg ikke de store erfaringer - på nær TDC kabelmodem (lige da
de startede med det).

mit råd ? -> start med at indtaste dit telefonnummer på de forskellige
udbyderes sider, for at se om du overhovedet kan FÅ internet via udbyderen !

/JK

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-02-02 20:39

JK wrote:

> Klip
> Hvis du bor ude hvor kragerne vender - er svaret ikke så svært - du har 3
> valg.....(TDC - TDC - TDC) - de andre er formodentlig ikke
> repræsenteret på centralen.

Jeg har samme "problem" som Kim K. Har p.t. modem, men overvejer noget
hurtigere.

Hva' med Sonofon.?? De sender jo trådløst.

Er de lige så svagt repræsenteret hos os der bor lidt uden for de større byer.?

Skal der specielt senderudstyr til i forhold til mobiltelefoner, hvor de vel er
ret så udbredte.?

Dvs. jeg mener skal der bruges specielle sendere.?
Hvis ja, så har jeg vist ikke andet valg end at tilmelde mig hos TDC.

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-02 21:23

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> Dvs. jeg mener skal der bruges specielle sendere.?

Ja

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : TBC

Dato : 27-02-02 01:49

> [...]

> Hva' med Sonofon.?? De sender jo trådløst.
>
> Er de lige så svagt repræsenteret hos os der bor lidt uden for de større

Nej, nærmere modsat. Har i forbindelse med at min bror ville have FWA leget
lidt med at indtaste addresser på Sonofons hjemmeside. Der blev kategorisk
afvist alle de addresser jeg tastede ind som lå i byzone, hvorimod mange af
dem jeg tastede ind i landzone var langt bedre repræsenteret (endog selvom
man kunne forestille sig at kommunikationen skulle have mulighed for at gå
på samme sender = kort afstand imellem addreserne)

> [...]
>
> Dvs. jeg mener skal der bruges specielle sendere.?
> Hvis ja, så har jeg vist ikke andet valg end at tilmelde mig hos TDC.

I stedet for et telefonstik du skal stikke din ADSL Router eller modem i, så
kommer instalatøren og insallerer en lille udendørs antenne på ca 30 cm og
din boks bliver forbundet til den med et coaxial kabel (antennekabel)

TBC

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-02-02 20:06

TBC wrote:

> [...]
> dem jeg tastede ind i landzone var langt bedre repræsenteret (endog selvom

Jeg kan efter samme metode sagtens få FWA...
Men er det ikke bare salgsgas.? Jeg tror at vi skal tage det med et gran salt.

Men jeg har en mobiltlf-antenne (tror jeg) på 1000 m afstand. Derfor troede jeg
at det må være sagen. Men hvis der skal bruges special antenneudstyr tror jeg
ikke på at de tilbyde FWA her.
(TDC har jo gernerelt en stor markedsandel. Jeg er bare "uvenner" med dem. Så
det er ikke mit første valg.)

På den anden side nævnte en kollega at Sonofon satser på småbyer/landområder,
fordi de med deres trådløse forbindelse ville kunne komme hvor andre ikke gider
bruge energi på at komme.
Og det er jo en udmærket ide.!

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : JK

Dato : 27-02-02 08:28

> [...]
> Hva' med Sonofon.?? De sender jo trådløst.
> Er de lige så svagt repræsenteret hos os der bor lidt uden for de større

Jeg mener faktisk at have hørt (du må ikke hænge mig op på det) - at Sonofon
droppede hele ideen med ADSL - pga. at de til sidst vurderede, at det ikke
kunne betale sig - deres løsning var simpelthen for dyr (for dem selv -
bl.a. pga. TDC)

/JK

Fra : oo==00==oo

Dato : 28-09-02 21:52

> [...]
>
> Hvis du bor ude hvor kragerne vender - er svaret ikke så svært - du har 3
> valg.....(TDC - TDC - TDC) - de andre er formodentlig ikke

Tele2ADSL er nu repræsenteret på samme centraler som TDC - dvs. 95%.

Her kræves også teleabb., men ellers er det samme produkt du får en anelse
billigere.
Jeg har selv lige fået installeret, og det var en TDC-tekniker, der ikke
anede
at han arbejdede for Tele2, haha

René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-09-02 21:54

In article <XDol9.81$6y6.2255@news.get2net.dk>, oo==00==oo wrote:

> Tele2ADSL er nu repræsenteret på samme centraler som TDC - dvs. 95%.
>
> Her kræves også teleabb., men ellers er det samme produkt du får en
> anelse billigere.

Det er ikke helt samme produkt. Man benytter Tele2's IP-forbindelser.

> Jeg har selv lige fået installeret, og det var en TDC-tekniker, der
> ikke anede at han arbejdede for Tele2, haha

Det gjorde han i princippet heller ikke. Han arbejder for TDC, der
videresælger en ADSL/ATM Access til Tele2.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Promise her anything, but give her Exxon unleaded.

Fra : JH

Dato : 29-09-02 08:27

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Det er ikke helt samme produkt. Man benytter Tele2's IP-forbindelser.

> Det gjorde han i princippet heller ikke. Han arbejder for TDC, der
> videresælger en ADSL/ATM Access til Tele2.

Han kan vel også være ligeglad, skal jo udføre arbejdet under
alle omstændigheder.

JH

Fra : René Lund Nielsen

Dato : 06-10-02 19:41

"JH" <nospamos@eurosport.com> wrote in message
> [...]

Og?????? Som om det skulle gøre produktet MINDRE godt.....
Iøvrigt benytter man UNI2's adresser og servere, men nu nærmer vi os vist
flueknepperi....

> Han kan vel også være ligeglad, skal jo udføre arbejdet under
> alle omstændigheder.

Det var han skam også Han får jo sin check hver måned alligevel....

René

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-10-02 19:50

On Sun, 6 Oct 2002 20:41:25 +0200, René Lund Nielsen wrote:

> "JH" <nospamos@eurosport.com> wrote in message
>
> Iøvrigt benytter man UNI2's adresser og servere, men nu nærmer vi os
> vist flueknepperi....

Du tager fejl, Uni2 er et varemærke, Tele2 er et firma

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-10-02 20:27

In article <bs%n9.94$oG6.1738@news.get2net.dk>, René Lund Nielsen wrote:

> Og?????? Som om det skulle gøre produktet MINDRE godt.....
> Iøvrigt benytter man UNI2's adresser og servere, men nu nærmer vi os vist
> flueknepperi....

Kan du uddybe? Det har i mine øjne ganske stor betydning, hvilket
internationalt backbone, eller hvilke internationale transitforbindelser
der er til rådighed.

--
Andreas Plesner Jacobsen | SUN Microsystems:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-02 22:07

"oo==00==oo" <PalmVx@nospam.get2net.dk> wrote in message

> Tele2ADSL er nu repræsenteret på samme centraler som TDC - dvs. 95%.

Ikke helt rigtigt..

TDC dækker ALLE centraler.. Men de 5% er dem, der ikke kan få ADSL af andre
årsager, som for dårligt kobber.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-02 13:46

Kim Kølerfeldt <kim.koelerfeldt@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil - ligesom du sikkert - gerne have både hastighed og sikkerhed for,
> at svineriet fungerer, når jeg skal bruge det. Jeg bor ude på Lars

Lars Tyndskids mark dækker vel omkring 70% af DK, så kan du ikke
definere det lidt nærmere ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Birkelund

Dato : 25-02-02 16:20

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Lars Tyndskids mark dækker vel omkring 70% af DK, så kan du ikke
> definere det lidt nærmere ?

På de sidste 30% kan de andre udbydere også være med ellers er det TDC, som
i øvrigt levere et ganske godt produkt.

--
Morten

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 25-02-02 17:14

"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> wrote in message

> På de sidste 30% kan de andre udbydere også være med ellers er det TDC,
som
> i øvrigt levere et ganske godt produkt.

når det ikke skal konfigureres...

Hvis du derimod oplever problemer, kan du berede dig på en ventetid på en
3-9 dage, inden de vil hjælpe dig, SERIØST(!). Du kan dog betale dig fra det
ved at hoste op med 75,- (osse når det er TDC, der har en fejl på deres
netværk)...

Dette er ikke tilfældet hos Cybercity (som er de eneste andre, jeg kan
sammenligne med). De har en meget bedre service-politik, og den koster dig
ALDRIG extra. +Du kan forvente at supporterne på deres servicenummer rent
faktisk kommunikerer med de netværksansvarlige. Dette er heller ikke
tilfældet hos TDC.

/j

Fra : Steen

Dato : 25-02-02 19:11

Hej J'

Det med prisen på 75,- også når det er en TDC fejl, er forkert, i hvert fald
når det gælder TDC BB.
Der bliver spurgt seriøst, så ad CC fanatismen blive hjemme.

for så berømt er CC altså heler ikke på dette område.

Hilsen Steen

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 25-02-02 20:25

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> wrote in message
> Hej J'
>
> Det med prisen på 75,- også når det er en TDC fejl, er forkert, i hvert
fald
> når det gælder TDC BB.

Tjah, det er nu den forklaring jeg får...

Jeg er selv bredbåndskunde og mangler pt. min ene dynamiske adresse, så jeg
kører gennem to netkort i én computer. Jeg er blevet tilbudt at "komme foran
i køen", hvis jeg betalte 75,- for det...

Det takkede jeg pænt nej tak til, da jeg ikke mener, JEG skal betale for
TDC's fumleri.... DERFOR skal jeg nu vente 6 dage på at en tekniker får tid
til at ringe til mig og høre, hvad problem jeg har.

> Der bliver spurgt seriøst, så ad CC fanatismen blive hjemme.

Jeg kommer bare med fakta... Alle bredbåndskunder ved, at dette er måden TDC
tackler problemer på... Så jeg bliver sgu en anelse bitter over dit svar..
nu kender du ikke til min personlige indstilling til Cybercity og den ville
nok overraske dig. Du kan jo sende mig en mail, så skal jeg forklare... Der
er himmelvid forskel på VIRKSOMHEDEN og på dens netværk og support-service..
faktisk har disse to ting HEDIGVIS intet med hinanden at gøre...

> for så berømt er CC altså heler ikke på dette område.

som sagt tidligere i denne gruppe kan man kun udtale sig subjektivt... er du
blevet forelagt af en Cybercity medarbejder,at du skulle hoste et beløb op,
for at de ville tage din fejlmelding alvorligt og behandle den hurtigt? Det
tror jeg næppe...

Jeg har selv siddet support for dem og har aldrig set en eneste regning ryge
ud til kunden UDOVER abonnementet... giv mig et eksempel før du kalder mig
Cybecity-fanatist... Hvor er din extra-regning på 75,-? eller evt. højere?

Manden spurgte efter det sted, der yder den bedste og billigste servcie og
har det bedste netværk...

Jeg har i de 2½ år jeg har haft Cybercity kun været nede i 2 døgn + en 2-3
timer... DET er fandme flot. Desuden er deres servicemedarbejdere meget
flinke og forstående.

I de 3 måneder og 10 dage, jeg "har haft" TDC Bredbånd, har jeg ikke haft
andet end problemer med det... først udsatte de lige central-arbejdet med 1½
måned.. i og for sig måske i orden, da jeg ved, hvor mange eller hehe få
kunder, vi er på centralen, og hvor dyrt det er at etablere.

Dernæst har de så syltet min sag med 6 IP-adresser, faktisk lykkedes det dem
at smide min oprindelige ordre væk + de to dynamiske IP'er, jeg burde have
pt. ikke virker, jeg kan kun bruge den ene. Hvis jeg vil have begge til at
fungere har jeg pænt at hoste op med penge til TDC.

Sidst jeg ringede ind til deres support overfusede flinke Christian mig og
forklarede mig, at jeg skam bare skulle vente pænt på at en tekniker fik tid
til at tale med mig og at hans egen (Christians) forbindelse virkede aldeles
glimrende... (Og det kan jeg bruge til ???)

Magen til hoven holdning skal man lede længe efter.. Det var forøvrigt
lørdag kl. ca 11.20, hvis der er nogen HR folk, der læser med... Den
kundeservice kan TDC stikke skråt op.... Utroligt, hvad nogle folk tror, de
kan give sig af med. Sjovt er det nu ikke, eftersom det i allersidste ende
er MIT problem, at de ikke vil hjælpe mig, og man bliver både ulykkelig og
ked af det, når lortet ikke fungerer...

SÅ giv mig lige et hint til, hvordan jeg får ordnet et teknisk problem hos
TDC indenfor en rimelig tidsperiode uden at betale for det...

/j

og så quoter du forresten som en brækket arm... har du noget imod lige at
læse noget om basal viden om news-grupper og svar-teknik inden du poster

Fra : Highlander

Dato : 26-02-02 08:56

> [...]

> læse noget om basal viden om news-grupper og svar-teknik inden du poster

Jeg vil bare sige jeg synes du er aldeles urimelig i den kritik af TDC , så
vidt jeg husker er fra en af dine utallinge post , blevet lovet at blive
kontaktet af en tekniker den 26 eller 27, men du insiterer på at få
"særbehandling" .. men vil ikke betale 75 kroner for det ! alle vil jo først
i køen hvis det ikke kostede bare lidt

Hvad vil du have Support skal gøre lørdag formiddag ? ! Support
afdellingen er at afhjælpe kunden med kundernes problemer og modtage
fejlmedlinger.. sådan som jeg har forstået det - ihverfald..
jeg har været i samme situration som dig ( dog med et andet problem) og
mindre end 12 timer efter jeg talte med teknikeren var problemet løst ..

og blot til info har jeg haft en kedelig sag med CC , som endte med
forbrugerstyrelse ...

slap nu af ... ellers får du stress !

Highlander
--
Don`t loose your head....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-02 18:40

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare sige jeg synes du er aldeles urimelig

Nu har jeg lige quotefucket lidt for eksemplets skyld.
Kan du ikke gå ind og læse www.makr.dk/?quote

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 26-02-02 18:45

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> kontaktet af en tekniker den 26 eller 27, men du insiterer på at få
> "særbehandling" .. men vil ikke betale 75 kroner for det ! alle vil jo

Haha, har du læst den nyeste udvikling i sagen?

HELT urimelig er jeg vist ikke...

> og blot til info har jeg haft en kedelig sag med CC , som endte med
> forbrugerstyrelse ...

Hvor mange penge kom du til at punge ud til Cybercity udover dit abonnemt?
For det er jo det, din argumentation bygger på....

/j

Fra : Highlander

Dato : 26-02-02 23:50

> "Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> wrote in message

> så
> først
>
> Haha, har du læst den nyeste udvikling i sagen?

ja jeg har læst den og du er svært uheldig ... jeg tror sq ikke de kan lide
dig ..

> HELT urimelig er jeg vist ikke...

nu er det jo sket efter min post ... jeg er et positivt mennesker og regner
med folk overholder deres aftaler og går bestemt ikke og regner med at
aftaler ikke overholdes ..
men jeg kan da godt følge dig hvis du bliver brændt af i morgen .. men det
viste jeg jo ikke, da jeg skrev posten .. ( gjorde du ? )
)

> Hvor mange penge kom du til at punge ud til Cybercity udover dit abonnemt?
> For det er jo det, din argumentation bygger på....

jeg siger blot jeg har haft en meget dårlig oplevelse med CC, og at jeg
synes det er rimeligt at betale 75 for at komme forest i køen .. jeg kan
ikke se TDC kommer til at tjene på det, når det kommer til stykker

Men kort fortalt : CC support skulle ringe tilbage til mig. Da de 3 eller 4
gange havde lovet det, men ikke gjordt det, og heller ikke svare på en
formular jeg havde sendt via email , og da der ikke var sket en S**** i 10
dage ca. ja så valgte jeg at benytte mig af de 14 dages retur man har iflg.
deres salgs og levering betingelser .. ( der står nævnt hvilke ting der ikke
er omfattet af den returret og abn. står IKKE nævnt )
at jeg ikke kom af med 500 Kr. for ingenting var ikke CC skyld men
forbrugerstyrelsen..

Highlander
held og lykke i morgen : )

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 27-02-02 15:42

> held og lykke i morgen : )

tjah.. nu virker det vist...

det er osse kun 30 dage siden jeg bestilte mine 6 dynamiske ip adresser :P
(men nu virker det endelig)

/j