temperatur
Fra : hirikili.

Dato : 25-02-02 07:09

hej , nu bliver der snakket så meget om temperaturen i comp.
er der ikke et sted man kan se den uden at skulle i bios
bruger win xp pro

Fra : Deaster

Dato : 25-02-02 07:15

"hirikili." <hirikili@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> hej , nu bliver der snakket så meget om temperaturen i comp.
> er der ikke et sted man kan se den uden at skulle i bios
> bruger win xp pro

Joo, f.eks. Motherboard Monitor og lign.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : hirikili.

Dato : 25-02-02 07:39

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "hirikili." <hirikili@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Joo, f.eks. Motherboard Monitor og lign.

Prøv lige at forklar nærmere

Fra : Esben

Dato : 25-02-02 08:15

> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at forklar nærmere

Man kan bruge forskellige monitor-programmer til at aflæse temperatur,
blæserhastighed, spændingsforskelle etc. Alt dette kræver at hardwaren
understøtter det, som regel kan man regne med at nyere bundkort understøtter
aflæsning af temperatur og blæserhastighed. En del harddiske understøtter
også temperaturvisning, men der er ikke så mange programmer der kan vises
denne.

Af monitorprogrammer findes der:
Speedfan
http://www.almico.com/speedfan.php

Hardware sensors monitor
http://www.hmonitor.com/

- og mange andre.

--
Esben

Fra : Deaster

Dato : 25-02-02 09:10

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også temperaturvisning, men der er ikke så mange programmer der kan vises

Jep, og når han kan se det i bios, så findes der også et program som kan
"se" det.

Fra : hirikili.

Dato : 25-02-02 09:41

> Jep, og når han kan se det i bios, så findes der også et program som kan
> "se" det
Tak for svarene jeg har prøvet par stykker og de svare til det jeg ser i
bios , men jeg kan ikke se min fan omdrejning på nogle af blæserne

Fra : Esben

Dato : 25-02-02 10:21

> Tak for svarene jeg har prøvet par stykker og de svare til det jeg ser i
> bios , men jeg kan ikke se min fan omdrejning på nogle af blæserne

Det er heller ikke alle blæsere der understøtter aflæsning af rpm. Typisk
kan man aflæse hastighed for blæseren på cpu'en og den i strømforsyningen.
Jeg mener at blæsere der opgiver rpm kun er dem med 3 ledninger, men jeg er
ikke sikker. Hvilke blæsere kan du ikke aflæse?

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 25-02-02 14:32

"hirikili." <hirikili@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarene jeg har prøvet par stykker og de svare til det jeg ser i
> bios , men jeg kan ikke se min fan omdrejning på nogle af blæserne

Det kan være du har indstillet den til at kigge på den forkerte sensor, prøv
dem alle sammen. Hvis du kan aflæse rpm i BIOS burde du også kunne aflæse
dem i et program.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/