Microsoft Trackball Explorer og seriel por~
Fra : Jesper Dybdal

Dato : 25-02-02 00:00

Min far har lige købt sig en Microsoft Trackball til erstatning
for en gammel mus der ikke mere virker.

Den leveres med en ledning med USB-stik og en konverter til
PS/2-stik.

Hans pc er lidt gammel og har hverken USB eller PS/2, så jeg
tænkte naivt at den PS/2-til-seriel-konverter som fulgte med en
Logitech-mus jeg engang købte, vel kunne klare det.

Det kunne den ikke.

Det kan der så vidt jeg kan se være to forklaringer på:
(a) Sådan en Logitech-konverter virker for Logitech-mus, men kan
ikke generelt konvertere enhver PS/2-mus til seriel, eller
(b) Der er et problem med hans serielle port.

Er der nogen her der ved tilstrækkeligt meget om mus og deres
forbindelser til at kunne sige om det _burde_ virke med sådan en
konverter? Dvs. om en PS/2-mus' forbindelse generelt kan sættes
i en serielport vha. en simpel stikkonverter?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : TNM - [Admin - Proof~

Dato : 25-02-02 21:49

Hvis der er et stik på bundkortet til ps/2, så køb et et stik hos den lokale
computerpusher. Det behøver ikke at koste mere end
30 - 40 kr.Jeg har selv gjort det ved to gamle monstre, og det har virket
begge gange.

____________________________________

TNM

____________________________________

-Savner du udfordring i hverdagen...
...så få dig en IBM...

Fra : cybs

Dato : 26-02-02 02:11

"Jesper Dybdal" <jdunet@u7.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
Dvs. om en PS/2-mus' forbindelse generelt kan sættes
> i en serielport vha. en simpel stikkonverter?

Det sidste har jeg prøvet et par gange, den ene med held. Prøv evt. med en anden konverter - ikke alt passer lige godt sammen, selv
om det er samme stik-type.

cybs

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 26-02-02 19:30

"cybs" <cybs@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Det sidste har jeg prøvet et par gange, den ene med held. Prøv evt. med en anden konverter - ikke alt passer lige godt sammen, selv

Tak. Jeg vil se om jeg kan finde en anden.

Også tak til "TMN" - men desværre er jeg ret sikker på at
bundkortet ikke har en PS/2-forbindelse.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).