ASUS P5A - dokumentation til opdatering?
Fra : JSH

Dato : 24-02-02 22:09

Det lykkedes mig at opdatere mit ASUS P5A bundkort med bios version
1011.004. Kan man finde dokumentation over hvad denne opdatering medfører?

John Stenbak Hansen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-02 00:26

Så hut jeg visker er det kun disk størrelsen der er ændret i den. Det er en
Beta bios og ikke officielt understøttet, men der står dog

Support IDE HDD larger than 3

det skal nok være 32 GB

http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?Status=103&l1=1&l2=5&l3=2&mid=1

Nyt i 1007a var

Fix for AMD K6-2 500MHz processor speed detection error.
Add Y2K patch.
IRQ 12 released if PS/2 Mouse not installed.
Fix for Cyrix MII-366 detection error.

Nyt i 1007 var

Fix for AMD K6-3 475MHz processor speed detection error.
Add K6 Write Allocate control item.
Fix for ATI Rage128GL/VR shutdown hang problem when using K6-3.
Add patch for ATI Rage128GL

http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : orbital

Dato : 25-02-02 08:53

On Sun, 24 Feb 2002 22:09:00 +0100, "JSH" <jstenbak@e-box.dk> wrote:

>Det lykkedes mig at opdatere mit ASUS P5A bundkort med bios version
>1011.004. Kan man finde dokumentation over hvad denne opdatering medfører?

Det er den allernyeste. Den blev lavet for understøttelse af k6-2+ og
k6-3+ (de der 2.0 volt cpu'er som egentlig var mobile cpu'er til
bærbare og med intern 2nd level cache i cpu'erne, hvorved cache på
bundkortet bliver tredje level). Samtidig understøtter den mindst 60
Gbyte harddisk. Det har jeg konkret hørt om. Ved ikke hvor grænsen
går. Men sådan en gammel onboard kontroller er da forældet. Så køber
man vel en pci harddisk kontroller, ata100.

Jeg kender ikke til problemer den bios, selv om den er beta.

mvh

John