Kompatible blækpatroner, OK?
Fra : Kent Christensen

Dato : 24-02-02 22:42

Hej

Er der ulemper/risiko ved såkaldte kompatible blækpatroner til
inkjet-printere?

Hvad med refill - er det ok? Jeg har set tidligere her
i gruppen, at det ikke virker for godt at genfylde farvepatroner, men
at det skulle virke fint med sort.

Man skal måske også tænke på garantien, for hvis en uoriginal patron
lækker i printeren, ryger garantien sig en tur.

Min printer er en HP Deskjet 980Cxi.

Har du iøvrigt lagt mærke til, at der er godt gang i gruppen her .
Det har du nok - jeg henter ELLERS bare mange beskeder ned
hver dag.

Vh
Kent

Fra : Børge T.

Dato : 25-02-02 02:49

> Hvad med refill - er det ok? Jeg har set tidligere her
> i gruppen, at det ikke virker for godt at genfylde farvepatroner, men
> at det skulle virke fint med sort.

Jeg bruger selv refill uden problemer. Det virker lidt bøvlet første gang
man sidder og fægter med blæk på køkkenbordet, men nu har jeg efterhånden
fået taget på det. En HP patron kan refilles ca 5 gange før det går ud over
kvaliteten. Jeg refiller både farve og sort patron, men kun med blæk fra
http://www.trykspar.dk/. Andre firma'er er nok lige så gode, men det kender
jeg ikke noget til.

Jeg har selv en HP950C, og har refilled sort ca 8 gange, og farvepatronon 4
gange, så næste gang er det en ny farvepatron

--
B.T.

Fra : Jakob M

Dato : 25-02-02 04:10

> [...]
over
> kvaliteten. Jeg refiller både farve og sort patron, men kun med blæk fra

Følger der en vejledning med eller er det nemt nok ?.

Mvh
Jakob

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-02-02 18:43

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> skrev:

> Hvad med refill - er det ok?

Bestemt og man sparer mange penge. Hvis uheldet skulle være ude og
printeren skulle blive fyldt med blæk (nok meget usandsynligt) har man
sparet så mange penge ved bare 2-3 genfyldninger af både farve og
sorte patroner, at det svarer til køb af en helt ny printer.

> Jeg har set tidligere her
> i gruppen, at det ikke virker for godt at genfylde farvepatroner, men
> at det skulle virke fint med sort.

Det virker glimrende med genfyldning af både farve og sorte patroner på
min HP Deskjet 930C.

Personligt køber jeg blæk hos http://www.refillshoppen.dk og til Jakob
kan jeg da tilføje, at der følger en glimrende vejledning med.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Kent Christensen

Dato : 25-02-02 19:38

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse news:Xns91C0BE6D7CFA1.miljokemi.dk@130.226.1.34...

> [...]
> sparet så mange penge ved bare 2-3 genfyldninger af både farve og
> sorte patroner, at det svarer til køb af en helt ny printer.

Aaah, min 980Cxi kostede 2.600,- . Det gav jeg godt nok ikke helt for
den, men 2.600,- var prisen .

> [...]
>
> Personligt køber jeg blæk hos http://www.refillshoppen.dk og til Jakob
> kan jeg da tilføje, at der følger en glimrende vejledning med.

Får du de helt samme flotte farver med refill-blæk? Også når du
printer fotos ud?

Tak for dit svar.

Vh
Kent

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-02-02 23:33

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> skrev:

> Aaah, min 980Cxi kostede 2.600,- . Det gav jeg godt nok ikke helt
> for den, men 2.600,- var prisen .

Ja så skal der jo lidt flere genfyldninger til men mange er det jo
stadig ikke. En ny farvepatron koster i omegnen af 400,- og en ny sort
patron omkring 300,-

> Får du de helt samme flotte farver med refill-blæk? Også når du
> printer fotos ud?

Første gang jeg genfyldte min patron udskrev jeg et billede på HPs
fotopapir og her var kvaliteten helt i top. Jeg kan dog ikke
sammenligne med en udskrift af det samme billede med originalpatroner.
Derimod har jeg billedet på alm. fotopapir fra fotohandleren og selvom
det "selv" printede billede er indscannet og forstørret er det svært at
se nogle kvalitetsforskelle i forhold til billedet fra fotohandleren.

På nuværende tidspunkt efter at have opbrugt et refillkit til
farvepatronen er kvaliteten ved farveudskrifter dog ved at være noget
mudret. Dette har dog måske delvist noget at gøre med at en af
kontakterne på blækpatronen er i udu og jeg har måtte lave lidt hokus
pokus med et stykke kobberledning.