Råd om båd :-)
Fra : Jesper Arvidson

Dato : 24-02-02 18:52

Hej allesammen - eller rettere sagt ohøj, for det er vel det, det hedder...

En ven og jeg er ved at kigge os om efter en nybegynderbåd og er i den
forbindelse faldet over en Jeanneau Sun Way 29 fra '92 til 285.000. Jeg har
ledt og ledt på nettet, men kan ikke finde nogle billeder af den - har nogen
måske nogle liggende, eller kender I et link? Det ville også være rart hvis
nogen kunne komme med nogle råd om denne båd... Er der en anden båd vi
hellere skulle gå efter?

På forhånd tak!

Jesper

Fra : Bo Carlé

Dato : 24-02-02 19:12

Det er lidt magert med links til denne, men fandt disse:

http://www.1yachtua.com/Buy/Jeanneau/sdream29en.htm

http://www.boatserver.com/CARAC/FORMS/RESULTAT2.CFM?NOMCOMP=SUNW

http://www.jeanneau.fr

Ellers kan du vel høre hos jeanneau
Bo
greybeardet@hotmail.com
http://navigation.homepage.dk/

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-02-02 20:57

Jeg ville starte med en billigere .....

Min egen erfaring er, at det er midst lige så sjovt/dejligt/vidunderligt at
sejle i en billig båd som i en dyr. - og så er risikoen mindre, hvis det
viser sig man ikke synes om det. Køb en til det halve. Så har den ene part
råd til at beholde båden, hvis den anden vil ud af det.....

/Bjarke

Fra : Peter

Dato : 24-02-02 23:12

> "Jesper Arvidson" <info@intercraft.dk> wrote in message
> hedder...

> har
> nogen
> hvis

- - - - -

Hej Jesper
Det lyder dyrt for en brugt båd i den størrelse. Jeg gætter på at I kan gøre
et bedre køb.

Mvh., Peter

Fra : Torben & Brina

Dato : 02-03-02 19:59

Hej Peter

Dyrt?! Har du kigget på brugtbåde for nyelig?? Alt afhængig af hvad der
hører med at udstyr, så er det altså prisen nu om stunder. Vi har selv
kigget efter brugt båd i flere år, og er lige blevet lykkelige ejere af en
Albin Alpha 29 fra 85' med alt i udstyr - til 260.000. Såhhhhh det er altså
deroppe at man bevæger sig i den størrelsesorden. Eller har du andre
erfaringer...?

Til Jesper - held og lykke med bådkøbet.

Glade hilsner
Brina

Fra : Peter

Dato : 03-03-02 14:32

"Torben & Brina" <tobrinz@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> deroppe at man bevæger sig i den størrelsesorden. Eller har du andre
> erfaringer...?
>
> Til Jesper - held og lykke med bådkøbet.

- - - - - -

Ja, egentlig synes jeg at 285.000 er dyrt for sådan en båd på 29 fod. Men
det er selvfølgelig en noget generel betragtning. Meget kan spille ind.
Måske er det bare BÅDEN, den der lige præcis opfylder de krav man har til en
båd. OG, hvis den så har f.eks. ny motor, - cockpittelt, er velholdt og har
"alt i udstyr", kan regnestykket godt se fornuftigt ud.

Men min betragtning var som nævnt mere generel. Og min erfaring er, at de
både der gennem flere år har været markedsført i Danmark - generelt - opnår
en højere pris. Sådan er det jo bare. Personligt ville jeg se mig om efter
en mindre kendt båd, hvor man fik "mere for pengene".

Jeg ønsker naturligvis, både Jesper og jer alt muligt held og lykke med de
valgte både.

Mange hilsener, Peter

Fra : Jesper Arvidson

Dato : 26-02-02 14:07

Er der nogen der kender bådens nypris?

Fra : Helle Skoett

Dato : 04-03-02 17:10

Hej Jesper.
Det er rigtig mange penge, du vil lægge i noget, du ikke ved, hvad er...
Kunne det ikke være en idé at melde sig ind i en sejlklub, hvor du kan hente
råd og hjælp - for slet ikke at tale om sejlerskole. Desuden får du tilsendt
"sejlerbladet", som i det seneste nummer har en artikel om, hvad det skal
koste at købe båd.
Uden at skulle gøre mig klog på dine behov, tror jeg, du vil finde *mindst*
lige så meget glæde i en langt billigere båd. Og så koster det heller ikke
så meget, hvis du kommer til at ødelægge noget (Og det kommer man altså til,
dels når man er nybegynder og dels overtager og sejler en båd anderledes en
den tidligere ejer - så er der møre ting, der ikke længere kan holde...)
Men i øvrigt god vind
vh
helle s

Fra : Jesper Arvidson

Dato : 04-03-02 20:52

Tak for alle besvarelserne...

Der er jo delte meninger, men jeg har jo heller ikke rigtigt leveret
spandevis med info Båden ved jeg stadig ikke meget om, har bedt ejeren
sende nogle billeder og så har jeg aftalt med Tempobådsalg at kigge forbi -
så vil de lige tage et kig på billederne og så sige om den er helt gal.
Ydermere har jeg fået kontakt til en bådbygger der gerne vil tage med op og
kigge på den hvis det skulle nå så langt.

Med hensyn til størrelse, så bunder mit ønske om 29" eller større simpelthen
i komfort... Jeg vil gerne have et ordentlig toilet, pantry og nogenlunde
soveforhold. Vattet ??? Ja måske, men sådan har jeg og min ven, jeg
køber båden med, nu valgt at priotere. Det skulle gerne være sådan at man
kan tage på nogle lange ture uden at slå hinanden ihjel

Godt nok har jeg ikke har båd før, men jeg har sejlet før og i sommer tog
jeg det fulde duelighedsbevis sammen med min ven. Der fik vi virkelig blod
på tanden!

Nå, men endnu engang tak for rådene - jeg nok vende tilbage og fortælle om
resultatet!

/Jesper