Request af en side med FORM data
Fra : Allan Jensen

Dato : 24-02-02 18:20

Hvordan simulerer jeg at jeg afsender en formular til en anden side
ved redirect - uden at lave et javascript som automatisk submitter en
form?

Jeg har en formular med nogle data som jeg gerne selv vil gemme også,
men formulardataene skal egentlig sendes til en helt anden server, som
jeg ikke selv har adgang til. Så spørgsmålet er hvordan jeg får sendt
den formular afsted...

Kan jeg bruge response.addheader til noget?

Regards,
Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-02-02 18:32

On Sun, 24 Feb 2002 18:20:02 +0100, Allan Jensen <public@hverdag.dk>
wrote:

>Hvordan simulerer jeg at jeg afsender en formular til en anden side
>ved redirect - uden at lave et javascript som automatisk submitter en
>form?

Ja, du får nemt et problem, hvis du er nødt til at stole på clientside
javascript :)

Kan du ikke bare gemme dine variable enten i en database eller i
session-variable og så først gå omkring den side, der sender data til
den fjerne server og derefter går omkring din lokale side?

Hvis jeg altså har forstået dit problem korrekt? - Ellers må du lige
forklare dig yderligere.

Good luck,
Jørn

Fra : Allan Jensen

Dato : 26-02-02 15:04

> [...]
>session-variable og så først gå omkring den side, der sender data til
>den fjerne server og derefter går omkring din lokale side?

Jo, jeg kunne jo godt lave en formular hvor jeg først får fat i
dataene og derefter en anden side som post'er en ny formular, bare med
hidden fields. Jeg ville meget gerne undgå den ekstra side. Men det
kan nok ikke lade sig gøre uden en komponent...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-02-02 19:31

Allan Jensen wrote in news:4u7i7ukv8n80qbetjqeet28qfrdarqr5c4@4ax.com:

> Hvordan simulerer jeg at jeg afsender en formular til en anden side
> ved redirect - uden at lave et javascript som automatisk submitter en
> form?

Husk på, at der som udgangspunkt er to måder at submitte en formular, dvs
som et POST og et GET-request.

Du kan lave simuleringer af disse requests med bla. W3 Sockets fra
Dimac.net . Det kan sikkert også lade sig gøre at anvende ASPHTTP, men jeg
har ikke selv prøvet denne komponent.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Allan Jensen

Dato : 26-02-02 15:04

>Husk på, at der som udgangspunkt er to måder at submitte en formular, dvs
>som et POST og et GET-request.

Nåja, men det er POST jeg mener - det andet er jo nemt nok at have med
at gøre.

>Du kan lave simuleringer af disse requests med bla. W3 Sockets fra
>Dimac.net .

Orv, den er jo endda gratis. Jeg ville helst undgå at skulle bruge en
komponent, men det kan nok ikke lade sig gøre...

> Det kan sikkert også lade sig gøre at anvende ASPHTTP, men jeg
>har ikke selv prøvet denne komponent.

Denne har jeg prøvet og den virker fint.