formattering
Fra : P.Sørensen

Dato : 24-02-02 17:44

Er det en god ide at lægge "vedligeholdelsesprogrammer", f.eks.
antivirus/firewalls, partitionmagic og lign. , på den partition for sig,
således, at man straks efter af have formatteret har f.eks. sin firewall
kørende igen, altså efter at have formatteret c: drevet, med windows? Eller
lægger disse programmer "dele" i windows også, således, at når windows er
væk, så fungerer de heller ikke?
ps.

--
ps@vestnet.dk

Fra : Leony

Dato : 24-02-02 22:16

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Eller
> lægger disse programmer "dele" i windows også, således, at når windows er

De lægger jo nogle info i registreringsdatabasen og den bliver jo slettet.
Jeg vil sige at det skulle være mærkeligt at der lige nøjagtigt i den halve
time du installerer windows er en der tiltvinger sig adgang til din
computer. Hvis det endelig er kan du jo hive den ud af stikket så der ikke
er adgang til nettet, hvis harddisken er formateret er der jo ingen
programmer der skal bruge internet.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jari Bøg Larsen

Dato : 26-02-02 21:04

Hvis du vil køre med flere partitioner, så brug den ene partition til system
og programmer og brug den anden til data (dokumenter, etc.) og install-filer
til drivere, etc. Så kan du hurtigt reetablere dit system hvis du skal have
ryddet op. Et alternativ kunne være at installere alt på den ene partition
og så med mellemrum lave et image med f.eks. ghost eller drive-image som du
så gemmer på den anden partition eller på cd-r'er - så kan du altid
reetablere din pc'er på 10-20 minutter.

/jari