Installere SuSE fra harddisk
Fra : Dennis Andersen

Dato : 24-02-02 17:12

Hej allesammen,

Er det muligt at installere SuSE Linux fra min Windows harddisk?
Jeg har før gjort det med Mandrake Linux hvor man bare laver en
bootdisk, og derefter fortæller installationsprogrammet hvor
installationsfilerne ligger på mit windows-drev.

Findes der en lignende mulighed i SuSE Linux?

Med venlig hilsen
Dennis Andersen

Fra : Dennis Andersen

Dato : 24-02-02 17:20

> Findes der en lignende mulighed i SuSE Linux?

Jeg skal nok lige gøre opmærksom på at det er "SuSE 7.3 - live
evaluation" det drejer sig om. Jeg vil downloade den for at prøve
SuSE, men jeg har ingen brænder.

Med venlig hilsen
Dennis Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-02-02 17:31

Dennis Andersen wrote:
> Jeg skal nok lige gøre opmærksom på at det er "SuSE 7.3 - live
> evaluation" det drejer sig om.

Ja, det var nok en god ide at fortælle - den skal nemlig slet ikke
installeres!

> Jeg vil downloade den for at prøve
> SuSE, men jeg har ingen brænder.

Du kunne køre den i en VMWare. Så kan du bruge en iso-fil som en CD, man
kan enda boote på den, som du har brug for her.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 24-02-02 17:47

In article <3c7912ac$0$17221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Dennis Andersen wrote:

> Jeg skal nok lige gøre opmærksom på at det er "SuSE 7.3 - live
> evaluation" det drejer sig om. Jeg vil downloade den for at prøve
> SuSE, men jeg har ingen brænder.

SuSE Live _skal_ svjv køre fra en CD, det er det der er meningen med live
eval.

Sorry..

/ole

--
see my pgp public key at http://home20.inet.tele.dk/ole_guldberg
or at: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xEC74D4C5

The secret of success is sincerity. Once you can fake
that you've got it made.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 24-02-02 19:02

Dennis Andersen wrote:

> Hej allesammen,
>

> Findes der en lignende mulighed i SuSE Linux?

I en "almindelig" suse 7.3 ( der kommer forøvrigt meget snart en Suse
8.0, se www.suse.de ) er det meget let at instalere linux i et
windowsmiljø, hvis du vil ofre lidt af din harddisk til formålet. Det er
faktisk nogenlunde ligeså let som at putte en cdrom i cddrevet....

Hilsen Claus.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-02-02 13:12

Claus Christian Larsen <dsl62456@vip.cybercity.dk> writes:

> I en "almindelig" suse 7.3 ( der kommer forøvrigt meget snart en
> Suse 8.0, se www.suse.de )

Kan du værem lidt mere præcis?

-j

--
"Only whimps use tape backup: real men just save their
important stuff unencrypted and let NSA mirror it."