Søgning hos DDD
Fra : Jean Seeberg

Dato : 24-02-02 15:17

Jeg har problemer når jeg søger på: http://ddd.dda.dk/asp/dddform2.asp

Hvorfor kan man ikke søge på "alle år" , men skal gå ind på hver FT for sig.

Hver gang jeg gør det (alle år) kommer svaret: 0 post(er) opfylder
søgekriterium

og det passer ikke, for når jeg går ind på de enkelte år, så er de der.

Er det mig (fejl 40), eller systemet ?

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 24-02-02 16:57

On Sun, 24 Feb 2002 15:16:53 +0100, "Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk>
wrote:

>Jeg har problemer når jeg søger på: http://ddd.dda.dk/asp/dddform2.asp
>
>Hvorfor kan man ikke søge på "alle år" , men skal gå ind på hver FT for sig.

Det kan du også godt. Problemet er bare, at "Alle år" ikke er default,
som man kunne tro. Du skal altså aktivt klikke på "Alle år", før du
starter søgningen.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 25-02-02 02:06

Når jeg søger på: http://ddd.dda.dk/asp/dddform2.asp - og iøvrigt gør
"alt efter bogen", får jeg svaret:

The page cannot be displayed

plus en del ord om at prøve senere - samt:
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services
Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)
All queries in an SQL statement containing a UNION operator must have
an equal number of expressions in their target lists.
/asp/soeg_dk_udvidet.asp, line 191

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows 98)

Page:
GET /asp/soeg_dk_udvidet.asp
_______________________________

Hvad gør jeg forkert?

VH

Erling Vester Jacobsen

Fra : Krabsen

Dato : 25-02-02 21:34

Ikke noget, men DDD har øjensynlig en programfejl i en af deres søgesider..
Sikkert en peiodisk fejl, der kun opstår ved en bestemt kombination af
søgekriterier. Så du burde sende dem fejlen - gerne med en beskrivelse af,
hvad du søgte på, hvis du kan huske det nøjagtigt - det vil gære det lettere
for dem at genskabe fejlen og dermed rette den.

mvh
Krabsen

Fra : Jean Seeberg

Dato : 26-02-02 01:12

Hej Krabsen.

Jeg tror godt jeg kan huske det og vil prøve igen, men pt. er deres side
åbenbart nede for det kan ikke lade sig gøre at komme ind.

Hilsen Jean

Fra : Jean Seeberg

Dato : 25-02-02 13:55

Hej Lars.

Ja, jeg kan godt se at det hjalp.
Det der nok snød mig var teksten " Standard er 'alle år' og behøver ikke
vælges."

Tak for hjælpen.

Har eller får iøvrigt også tiltider samme fejl som Erling Vester beskriver i
efterfølgende tråd, må så gå en gang tilbage og næste gang er den der så !!.

Ps. en ting der er træls er, når søgningen er kommet og man har været inde
under husstand og så går tilbage til startside for at vil søge på samme
person eller samme sogn skal man skrive teksten igen.
Hvis man Ikke har været inder under en husstand, står det der stadig.

Hilsen Jean

Fra : Carl Guldbjerg Jense~

Dato : 25-02-02 16:59

Hej Jean
Du skulle prøve at vende tilbage ved at bruge pilen der peget til venstre,
oppe i Menuen i stedet for den henvisning der er, til tilbage til
startside. for den side du søgte på før er der lige bag den side du sidst
brugte. Prøv at se på Pilen deroppe, den bliver en anden farve når du kører
din mus op til den.
Hilsen
Carl.
Jean Seeberg <jean@seeberg.dk> skrev i en

Fra : Jean Seeberg

Dato : 26-02-02 01:10

Hej Carl.

Jeg bruger altid >"pilen der peget til venstre," oppe i Menuen
aldrig "tilbage til startside"<

Hilsen Jean

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 25-02-02 12:32

> [...]
> Det kan du også godt. Problemet er bare, at "Alle år" ikke er default,
> som man kunne tro. Du skal altså aktivt klikke på "Alle år", før du
Jeg tror nu der er noget galt:
Der står på sitet:
"Man kan søge i et årsinterval :<ctrl>+1.år efterfulgt af <ctrl>+ 2. år
angiver interval. Der kan stadig søges på 1 år eller alle år. Standard er
'alle år' og behøver ikke vælges."
Når jeg idag Mandag klokken 12:30 søger på Scavenius i Skanderborg og Alle
år, så får jeg nul personer og det ved jeg er galt.
Hilsen Flemming.

Fra : Niels H. Nielsen og ~

Dato : 26-02-02 23:27

Måske skulle DDD også oplyse at hvis man søger på et helt sogn fortæller den
godt nok at der F.eks for 1850 Frederiksborg Amt, Tikøb sogn at der er 4772
post(er) opfylder søgekriterium og Deraf vises 100 poster. Ja og så kan man
begynde at søge mere specefikt. I gamle dage da man skulle have en adgangs
tilladelse kunne man få alle vist på en gang.

Nå det var nok ikke det dit spørgsmål gik på. Men kun en lille oplysning som
jeg har fået bekræftet hos Nanna Floor Clausen, DDA.

Mvh.
Niels H. Nielsen