Hjælp til netværk!!??
Fra : Rasmus Bang Mikkelse~

Dato : 24-02-02 10:50

Hej allesammen!
Jeg har et problem med en netværksopsætning, endnu på det teoretiske plan
dog.
Vi skal have tre computere i netværk, 2 bærbare og en stationær. Den ene af
de bærbare har printerne tilsluttet, og det går vel hen og giver problemer
når ejeren tager den med på tur. Det er ikke en løsning at koble printerne
til den stationære, selvom det synes ligefor, da printerne SKAL være
placeret tæt på den før omtalte bærbare computer. Alle tre kører med
win2k...
Vi har snakket om at skulle have en server, men er det virklelig den eneste
løsning...

På forhånd tak!!
VH Rasmus Bang Mikkelsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 24-02-02 14:38

"Rasmus Bang Mikkelsen" <rasmus_dk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> win2k...
> Vi har snakket om at skulle have en server, men er det virklelig den

En server af en art skal der vel være
Jeg kan anbefale en lille printserver. De kan fås til omkring 6-700 kr. (se
bla www.zitech.dk eller www.edimax.com).
Jeg har selv en Edimax PrintSir kørende uden problemer. Der er forskellige
typer, men den grundlæggende funktionalitet og opsætning er ens.

Venlig hilsen
Peter

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-02-02 15:01

Rasmus Bang Mikkelsen wrote:

> Vi har snakket om at skulle have en server, men er det virklelig den eneste
> løsning...

Er server kan godt være en d-link printerboks til 500 kroner.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-02 15:53

On Sun, 24 Feb 2002 10:49:34 +0100, "Rasmus Bang Mikkelsen"
<rasmus_dk@yahoo.com> wrote:

> Vi har snakket om at skulle have en server, men er det virklelig den eneste
> løsning...

Nu kan en printserver jo være mange ting. Det behøver jo ikke
være en stor, støjende Pentium 4 med 100 GB SCSI-diske og 2 GB
RAM. Det kan fx. være en lille box med to LPT-porte, og den kan
fås til måske 1500 kr.

Bemærk dog, at nogle af de (billige) printere ikke understøtter
at være koblet på nettet på den måde. De kræver at sidde direkte
på en pc, fordi hele processeringen af printet foregår i cpu'en
på pc'en.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Alrax

Dato : 11-03-02 18:10

> [...]
> win2k...
> Vi har snakket om at skulle have en server, men er det virklelig den

Kan han ik bare dele Printeren??
Eller har jeg helt misforsået det hele??
kan ik se hvorfor han skal ud og købe dyrt udstyr hvis det kun er i en kort
periode det skal køre sådan!?!