proftpd og auth'ed users?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-02-02 14:13

Hej!
Jeg har været ved at fumle med at sætte Proftpd op så hvis man bruger et
bestemt username og password får man adgang til et bestemt directory. Det
hele så ud til at virke men tilsyneladende er det kun nødvendigt at kende
brugere, den er fuldstændig ligeglad med password(!). Det var jo ikke
ligefrem meningen med det hele..

Udsnit af proftpd.conf:

<Anonymous /data01/ftp/users/>
User sometestuser
Group ftp
RequireValidShell off
UseFtpUsers on
AllowStoreRestart on
AllowOverwrite on
MaxClients 4
<Directory upload>
<Limit READ STOR WRITE REST>
AllowAll
</Limit>
</Directory>
</anonymous>

Jeg har været ved at læse lidt i manualen og faq'en, der er ikke rigtig
noget der springer mig i øjnene, er der kan give mig et spark i den rigtige
retning?

/Dennis

Fra : Bo Simonsen

Dato : 24-02-02 15:47

On Sun, 24 Feb 2002 14:13:21 +0100, Dennis Pedersen wrote:

> <Anonymous /data01/ftp/users/>
> User sometestuser Group
> ftp
> RequireValidShell off
> UseFtpUsers on
> AllowStoreRestart on
> AllowOverwrite on
> MaxClients 4
> <Directory upload>
> <Limit READ STOR WRITE REST>
> AllowAll
> </Limit>
> </Directory>
> </anonymous>

Du skal huske AnonRequirePassword on

Så spørger den efter det password du har angivet til useren.

Er dog ikke sikker på at den staves sådan, men det er da et vink med en
vognstang :)

Bo Simonsen

"Join the GNU Generation"

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-02-02 16:08

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message

> Du skal huske AnonRequirePassword on
>
> Så spørger den efter det password du har angivet til useren.

Ahae :)
Men jeg sys i det hele taget det er meget misvisende at man kalder det for
<Anonymous> når det i det hele taget ikke er en anonym bruger man har med at
gøre. Then again det er sikkert bare mig ;)

/Dennis

Fra : Bo Simonsen

Dato : 24-02-02 17:12

On Sun, 24 Feb 2002 16:08:23 +0100, Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> for <Anonymous> når det i det hele taget ikke er en anonym bruger man
> har med at gøre. Then again det er sikkert bare mig ;)

Well well well, faconen er jo anonymous, dvs. med ingen chroot og ingen
skrive adgang. Men mht. brugeradgangen, er jeg enig :)

Bo Simonsen

"Join the GNU Generation"