Hvilken af disse CD-writer ekstern vil I a~
Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 12:34

Jeg har win XP pro dk og kun USB 1, hvad skal jeg vælge at købe set i
forhold sikker drift og kvalitet:

Jeg er tilbudt brugt disse to, der hver skal koste 1500 kr. og efter sigende
så godt som aldrig brugt:

HP 8230 e USB 1 eller Frecom ekstern 24x10x40 ved USB 2 eller 6x4x4 ved usb
1

men har også set på disse to fra ny:

Plextor Su 88/TA og Frecom Traveller II USB eller pmcia

Skal jeg vente og samle penge til ny eller hvad er jeres råd

Hjælp

God forsat søndag
Venlig hilsen
EC

Fra : Leony

Dato : 24-02-02 14:06

"El Capitano" <elcapitano@pc.dk> skrev i en meddelelse

> HP 8230 e USB 1 eller Frecom ekstern 24x10x40 ved USB 2 eller 6x4x4 ved
usb

Køb kun en ekstern brænder hvis du har brug for det, de interne er meget
bedre og billigere.
Hp'en er jo et mærke jeg kender, så den ville jeg nok vælge.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 14:46

> usb
>
> Køb kun en ekstern brænder hvis du har brug for det, de interne er meget
> bedre og billigere.
> Hp'en er jo et mærke jeg kender, så den ville jeg nok vælge.

Tak for dit svar ja, jeg kender og så kun HP, og jeg har brug for en brænder
i forbindelse med min bærbare, for tit ville jeg kunne nøjes med bare at
tage en CD med arbejde med hjem og ikke skulle slæbe computeren med, men de
brænder forba...... langsomt og jeg har kun USB 1 og ikke firewire eller USB
2 i den bærbare (og kan ikke få det), så jeg har også tænkt på "nøgleringe"
memory til USB, men kan ikke finde nogle der kan tage de 200 til 500 mb jeg
nogle gange har brug for. Kender du noget til dem? Jeg følger også en tråd
om dem fra Tom Christensen startet 22 2306

Få forsat god søndag med tak for dit svar
EC

Fra : Leony

Dato : 24-02-02 16:53

> [...]
> nogle gange har brug for. Kender du noget til dem? Jeg følger også en tråd
> om dem fra Tom Christensen startet 22 2306

Hvis din bærbare har netkort eller mulighed for det, så kunne du overveje at
flytte data på den måde. Det er i hvert fald hurtigere end at brænde det med
en USB brænder.
Jeg ved ikke om man med en cardreader og et smartcard/flashcard (eller
microdrive fra IBM) kan bruge det som en lille harddisk. Dette ville måske
være en mulighed, det tager dog en rum tid at overføre 300 MB via USB.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-02-02 08:26

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704727912

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704727911

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704727910

Så er der også

Ibm MicroDrive 1GB 128KB / 15ms / 4500RPM / USB

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588023

MicroDrive 1GB 128KB / 15ms / 4500RPM / PCMCIA

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374587891

Usb vertionen ser sådan her ud
http://www.ceshopper.com/34micbun.html
eller
http://shop.store.yahoo.com/powershare/1gbmicusbrea.html

Fra : Deaster

Dato : 24-02-02 17:38

> "El Capitano" <elcapitano@pc.dk> skrev i en meddelelse

> usb
>
> Køb kun en ekstern brænder hvis du har brug for det, de interne er meget
> bedre og billigere.

Hvorfor er de bedre ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Leony

Dato : 24-02-02 22:06

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er de bedre ?

Sådan som jeg oplever dem så leverer USBporten ikke den mest stabile
datastrøm, en ekstern brænder er langsom da den kører på et langsomt
interface. Det er mine væsentligste anker mod eksterne brændere + at man
jævnligt læser om at de er svære at få til at opføre sig som man gerne vil.
Dette er meget modsat en intern brænder eller sådan føler jeg i hvert fald
at det er.

Fra : Deaster

Dato : 25-02-02 07:15

> [...]
vil.
> Dette er meget modsat en intern brænder eller sådan føler jeg i hvert fald

Ahh, jeg sad og tænkte på eksterne scsi brændere.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-02-02 18:46

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> Ahh, jeg sad og tænkte på eksterne scsi brændere.

SCSI er et hurtigere og mere stabilt interfase, imodsætning til USB.

Fra : Deaster

Dato : 25-02-02 21:27

> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> SCSI er et hurtigere og mere stabilt interfase, imodsætning til USB.

Netop, det var også derfor jeg havde svært ved at se problemet med eksterne
brændere hvis det var med scsi interface.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-02-02 15:04

"El Capitano" <elcapitano@pc.dk> wrote in message

> Jeg har win XP pro dk og kun USB 1, hvad skal jeg vælge at købe set i
> forhold sikker drift og kvalitet:

Hvis den skal være driftsikker, ville jeg bestemt ikke vælge USB. Da jeg
efterhånden har meget dårlige erfaringer med USB... Det er langsomt,
ustabilt og uberegnelig...

Hvad med en SCSI disk?

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 15:21

> [...]
>
> Hvis den skal være driftsikker, ville jeg bestemt ikke vælge USB. Da jeg
> efterhånden har meget dårlige erfaringer med USB... Det er langsomt,

Tak for svar og forslag
men
Jeg ved ikke helt rigtigt hvad SCSI er for noget.....................Jeg har
godt nok et udtag i dockingstationen som hedder SCSI (en rombe med en pil ud
af), men har aldrig vist hvad det skulle/kunne bruges til og jeg synes ikke
det helt ligner det stik som forbinder computeren med dockingstationen.
Computeren er en Dell Latitude CP x J650st og når jeg går ind i
enhedshåndtering uden for dockingstationen kan jeg ikke finde noget der som
hedder SCSI
Venlig hilsen
EC

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-02-02 18:24

On Sun, 24 Feb 2002 12:34:22 +0100,
> [...]
> så godt som aldrig brugt:
>
> HP 8230 e USB 1 eller Frecom ekstern 24x10x40 ved USB 2 eller 6x4x4 ved usb

Jeg anbefaler at du venter lidt, og ser om USB 2 dør helt.

Eller at du køber en Firewire brænder. Den går jo på f.eks.
lydkort (Soundblaster Audigy) hvis du ikke har firewire indbygget.
Der er firewire i mange Dell bærbare, alt fra Apple, samt i alt
mulig hifi udstyr. Og så er det et produkt der har været på markedet
i flere år = testet.

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 19:44

Tak til alle for svar. Jeg har nu truffet min beslutning efter at være
præsenteret for denne www.apacer.com/product/handydrive/index.html som jeg
til mindre pris vil anskaffe i stedet for ekstern brænder. Jeg er blevet
begejstret efter demo
Endnu engang tak til alle
Få en god aften
Venlig hilsen