Sammenligne datoer
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 24-02-02 12:04

Jeg laver et sql-kald, hvor jeg vil hente nyheder fra en tabel og de skal
kun med, hvis slutdatoen ikke er overskredet.

Efter en del eksperimenter er jeg i tvivl om, hvordan man laver
dato-sammenligninger.

Umiddelbart tænkte jeg at følgende skulle virke

SELECT * FROM tblNyheder WHERE datoslut>24-02-2002 ORDER BY datostart
DESC

men jeg får alle poster retur, også dem, der udløb før 24-02-2002. Bruger
jeg < eller = får jeg ingen poster... - jeg er mystificeret!

Kim

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-02-02 12:28

On Sun, 24 Feb 2002 12:04:24 +0100, "Kim Bach Petersen"
<kim@kensho.dk> wrote:

> [...]
>
>men jeg får alle poster retur, også dem, der udløb før 24-02-2002. Bruger
>jeg < eller = får jeg ingen poster... - jeg er mystificeret!

Hvad siger den, hvis du udskriver din sq-streng:
Response.Write strSql
(eller hvad din SQL-streng nu hedder)?

Mvh. Jørn

Fra : Ole

Dato : 24-02-02 12:48

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men jeg får alle poster retur, også dem, der udløb før 24-02-2002. Bruger
> jeg < eller = får jeg ingen poster... - jeg er mystificeret!

Prøv:
SELECT * FROM tblNyheder WHERE datoslut > #24-02-2002# ORDER BY datostart
DESC

Mvh Ole

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 24-02-02 13:02

> SELECT * FROM tblNyheder WHERE datoslut > #24-02-2002# ORDER BY datostart

Hashmarks var sagen - min dag er reddet - tak!

Kim