Tempratur
Fra : Peter Lærke

Dato : 24-02-02 12:16

er der nogle vil svare på hvad er normal tempratur på en Athlon 1600+

> Min ligger ca. 50gr med kabinet åben og 60 gr med kabinettet lukke

Min ligger på 50 grader med lukket kabinet

jeg må hellere tilføje at jeg ikke har noget kabinetblæs på.

Fra : UraNos

Dato : 24-02-02 12:55

Kommer helt an på din køler

min lægger på 41 stabilt med en molex køler

og 2 80 mm blæsere bagerst i kabinettet

--
Mvh UraNos
uranos@kknudsen.dk

Fra : Leony

Dato : 24-02-02 14:11

"Peter Lærke" <pln@pln.dk> skrev i en meddelelse

> Min ligger ca. 50gr med kabinet åben og 60 gr med kabinettet lukke
> Min ligger på 50 grader med lukket kabinet
> jeg må hellere tilføje at jeg ikke har noget kabinetblæs på.

Lidt indsug nederst i kabinettet og udsugning øverst (kunne være psu) ville
nok hjælpe. Samtidig kunne du rydde op i dine kabler, for at forbedre
airflow'et.
Husk på at temp målinger kun er vejledende, de er meget forskellige fra
computer til computer. Min temperatur faldt en gang 13 grader bare ved et
skift til en nyere version af Asus Probe (program til måling af temperatur
med mere på Asus mobo's).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-02-02 21:47

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en

> [...]
> skift til en nyere version af Asus Probe (program til måling af temperatur

Med det samme hardware og kun en ændring af softwaren tror jeg at ændringen
skyldes, at Asus Probe i anden omgang havde aktiveret CPU idle. Det kan godt
give en temperatur reduktion i dette niveau.

Jørn

Fra : Leony

Dato : 25-02-02 22:05

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
godt
> give en temperatur reduktion i dette niveau.

Det kan godt være, går ud fra at du mener den "indbyggede" software cpu
køling. Det havde jeg ikke tænkt over, men er den aktiveret som default.
Nogen gode programmer (windows xp) til at idle en pentium, går ikke ud fra
at vcool kan bruges da der står at det kun er til athlon/duron.
Kender kun programmet cpuidle, er der flere. Jeg bruger en gammel version af
proben da der ikke er "smart fan control" i de nye versioner.