handicaphjælp
Fra : Birthe Petersen

Dato : 24-02-02 12:02

Hej Trine Yding Jensen!

Du kan få hjælp til ansøgning om handicaphjælp ved Dansk handicap forbund. De har folk som kender loven med de sidste nye ændringer. Det er ofte handicap som selv kender problemerne på deres egen krop. de tager sig af alt inden for serviceloven med hen blik på handicap området.

deres web adresse er www.dhf-net.dk, her kan du også blive medlem. Der er en række fordele som medlem kan du søge legater til forskelliger til bla. ferieophold. Det koster 190 pr. år. Foreningen arragenser også kursuser for pårørende og den handicap.

venlig hilsen
Birthe

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 24-02-02 23:40

"Birthe Petersen" <bimp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ferieophold. Det koster 190 pr. år. Foreningen arragenser også kursuser for

Hej Birthe,

Tak for informationerne. Jeg vil fluks melde os ind i foreningen.
Situtationen er pt., at min mor er flyttet hjem (i onsdags) og jeg "bare" er
her - helt ulønnet - for at støtte og sætte hjemmeplejen ind i tingene.
Måske kan jeg genoptage mit arbejde før end regnet, så økonomien ikke går
helt agurk, hvis altså det viser sig, at dagsrytmen og træningen kan hænge
sammen uden min hjælp. Jeg håber....

Tak for de gode råd allesammen i denne forbindelse.

Kh. Tine.