bange i badet
Fra : mimi

Dato : 24-02-02 10:40

Hejsa
Først en tak for alle svarene i mit brev om bil i familien. Det er
dejligt at vide vi ikke er de eneste som kan klare os uden. Jeg synes
bare sjældent jeg møder dem der ingen bil har.

Derudover har jeg et spørgsmål om badning af min søn på 8 måneder. Han
har elsket at være i bad siden han var et par måneder gammel. Nu er vi
begyndt at gå til babysvømning og den ene gang vi har været der gik bare
fint. Han nød det og sugede indtryk til sig. Nu er det så at han de
sidste to gange han har været i bad herhjemme siden babysvømningen er
blevet enormt ked af det, når vi sætter ham i badekarret. Så vi er blevet
nødt til at tage ham op med det samme igen, fordi han græder så meget, og
hverken sut eller legetøj er en trøst, så han vil blive siddende. Hverken
min mand eller jeg kan mindes han er blevet skræmt i badet eller til
babtsvømning, så det undrer os vildt at han pludselig ikke vil i bad, når
han plejer at elske det. Har nogen oplevet lignende og e.v.t i
forbindelse med babysvømning? Han vil i øvrigt gerne sidde ved siden af
badekarret og plaske med hænderne ned i vandet. Knus fra Mimi

Fra : my

Dato : 24-02-02 13:02

Har haft to af slagsen, det er gået over nu, det var en periode.

Fra : Sofie

Dato : 24-02-02 13:25

Hejsa.

Da vores datter var helt spæd kunne hun ikke
lide at komme i bad, indtil.....
vi tog hende med os ind under bruseren.
Da hun havde prøvet det nogle få gange var der
lige pludselig ikke noget.
Vi har også prøvet babysvømning nogle få gange
men hun blev så forfærdelig ked af at få hovedet under
vand, at vi simpelthen stoppede.
Hun skulle jo nødig blive bange for vand.
Så nu tager vi selv ned og svømmer.
Mvh.
Sofei

Fra : Kat

Dato : 24-02-02 12:22

"mimi" skrev:
KLIP
> [...]
siden af
> badekarret og plaske med hænderne ned i vandet.

Bare en tanke (jeg har endnu ikke de store erfaringer med børn).
Kan det tænkes at han savner kontakten med dig/jer i badekarret,
som han jo har i det store bassin? Jeg kan da forstille mig, at
et badekar virker enormt på en så lille gut, så hvad med at hoppe
op i badakarret med ham eller køb et babykar som kan stå i det
store badekar, så rammerne bliver mindre?
--
/kat
---

Fra : mimi

Dato : 24-02-02 17:51

Hejsa
Det er skam et babybadekar han bader i. Og da vi kun har været i
svømmehallen en gang til babysvømning tror jeg næppe det er det han savner.
Vi gør intet anderledes end vi plejer, så jeg forstår simpelthen ikke
hvorfor han reagerer sådan nu. Han skal i bad her i aften, så jeg er spændt
på hvordan det så går denne gang.
Knus fra Mimi

Fra : Kat

Dato : 24-02-02 18:14

"mimi" skrev:

> Det er skam et babybadekar han bader i.

Ok, og der er vel næppe plads til jer begge
--
/kat
---