Jeg har en scanner, men intet scanneprogra~
Fra : Just_Me.com

Dato : 24-02-02 10:49

Jeg har fået en stor og flot scanner, som jeg mægtigt gerne vil have sat til...!

MEN der følger ikke noget program med til scanneren...! Jeg har fået nogle disketter med,
men de indeholder vist kun en driver til scanneren...!
Ham der gav mig scanneren, sagde at jeg skulle bruge den gennem et billedebehandlingsprogram, for eksempel Photoshop.
Men hvordan og hvorfor og så videre??????
Eller kan man bruge et andet scannerprogram???

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-02-02 11:24

> Ham der gav mig scanneren, sagde at jeg skulle bruge den gennem et
billedebehandlingsprogram, for eksempel Photoshop.
> Men hvordan og hvorfor og så videre??????
> Eller kan man bruge et andet scannerprogram???

Hvis det er en TWAIN compatibel scanner - og det er de jo næsten alle, har
han ret, du skal installere driveren, og så skal du scanne fra dit
billedprogram - det foregår typisk fra file-menuen, der vil være et
menupunkt som hedder noget med "import from" - "accuire" eller noget i den
stil - her vælger du så TWAIN device, og her skulle scanneren så gerne dukke
op.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ricki

Dato : 24-02-02 11:39

"Just_Me.com" <dsl66515@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
billedebehandlingsprogram, for eksempel Photoshop.
> Men hvordan og hvorfor og så videre??????
> Eller kan man bruge et andet scannerprogram???

Du kan bare bruge Imaging som ligger i windows> Start > Programmer >
Tilbehør

Fra : JSM

Dato : 24-02-02 11:41

"Just_Me.com" <dsl66515@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en stor og flot scanner, som jeg mægtigt gerne vil have sat
til...!

Og den store flotte scannner hedder ?
Og den skal tilsluttes via hvilket interface ?
På en PC med hvilket styresystem ?

/Jesper

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-02-02 12:28

"JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til...!
> >
> Og den store flotte scannner hedder ?
> Og den skal tilsluttes via hvilket interface ?

Har intet med spørgsmålet at gøre.
Har intet med spørgsmålet at gøre.
Har intet med spørgsmålet at gøre.

/Chr

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-02-02 13:01

Christian Mygind wrote:

<snip>

> Har intet med spørgsmålet at gøre.
> Har intet med spørgsmålet at gøre.
> Har intet med spørgsmålet at gøre.
<snip>

Tåbeligt svar.
Tåbeligt svar.
Tåbeligt svar.

Da det forholder sig således at enkelte af de større fabrikanter
tillader download af deres scannersoftware.

For nu lige at skære det ud i den rette tykkelse bølgepap for
Hr. Mygind:

Hvis man ved hvilken scanner det er, hvilket interface den har
og hvilket OS der køres, kan man altså muligvis poste et direkte
link til fabrikantens software.

Var det nu så svært at tænke sig til uden hjælp

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : JSM

Dato : 24-02-02 14:07

> [...]
>
> Hvis man ved hvilken scanner det er, hvilket interface den har
> og hvilket OS der køres, kan man altså muligvis poste et direkte

Tak til Thomas for det. Det sparer mig for at svare Hr Mygind Det var
præcis det jeg havde i tankerne.

/Jesper

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-02-02 15:50

> Tak til Thomas for det. Det sparer mig for at svare Hr Mygind Det var
> præcis det jeg havde i tankerne.

Pænt af dig.
Din formulering mere end antydede, at de nævnte data for fornødne for
spørgsmålet. Det var de ikke. Beklager, hvis min kopi af din formattering
var stødende.

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-02-02 15:44

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> smartass'ede i en
meddelelse news:3c78d5fc$0$17246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[cut]
> Var det nu så svært at tænke sig til uden hjælp

Læs igen.

Har du fortsat forståelsesproblemer er du velkommen til at vende tilbage, så
skal jeg gladeligt fortælle dig, hvordan du tolker mere ind i spørgsmålet,
end der rent faktisk var formuleret, og hvordan JSM snotnæsede svar ikke var
relevant for det stillede spørgsmål. [Hint: Andreas havde allerede leveret
et fyldestgørende & velformuleret svar, der beskrev TWAIN's funktionalitet]

/Chr

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-02-02 15:56

Christian Mygind wrote:

<snip>
> [Hint: Andreas havde allerede
> leveret et fyldestgørende & velformuleret svar, der beskrev
> TWAIN's funktionalitet]
<snip>

Du mener altså at al den funktionalitet en moderne scanner kan
levere kan bruges gennem et TWAIN-kompatibelt program, og at
fabrikantens software derfor er ligegyldig, eller hvad ?

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-02-02 16:44

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> levere kan bruges gennem et TWAIN-kompatibelt program, og at
> fabrikantens software derfor er ligegyldig, eller hvad ?

Kan ikke lige gennemskue, hvad du mener her.
Scannerfabrikanten leverer en (ofte TWAIN-) driver sammen med hardwaren. Jeg
ved ikke, hvorfor du tror, at jeg skulle opfatte den som værende ligegyldig.
Jeg fornemmer hvor dette bærer hen, og siden hverken du eller jeg har bare
det mindste at gøre med tråden vil jeg, for min dels vedkommende, afslutte,
ønskende dig en fortsat god søndag.

/Chr

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-02-02 17:01

Christian Mygind wrote:

<snip>
> Kan ikke lige gennemskue, hvad du mener her.

Jeg tænker på kalibrering, test og særlige funktioner (bl.a.
HP's et-knapsystem[1]).

> Scannerfabrikanten leverer en (ofte TWAIN-) driver sammen med
> hardwaren. Jeg ved ikke, hvorfor du tror, at jeg skulle opfatte
> den som værende ligegyldig.

Det gør jeg heller ikke, og hvis du læser den oprindelige post
medfulgte den skam også.

> Jeg fornemmer hvor dette bærer hen,
> og siden hverken du eller jeg har bare det mindste at gøre med
> tråden vil jeg, for min dels vedkommende, afslutte, ønskende
> dig en fortsat god søndag.
<snip>

Tak, i lige måde, signing off.

[1] Tryk på en knap og computeren leger kopimaskine.

Fra : Sporten

Dato : 24-02-02 17:10

"Christian Mygind" <mygindFJERN@c.dk> wrote in message

> [...]

> end der rent faktisk var formuleret, og hvordan JSM snotnæsede svar ikke

jo det var relevant, du kan da lige prøve at installere en twain driver til
Win98/me på et NT baseret OS og så se hvad der sker.
det har jeg engang prøvet med win2k, og det resulterede i at jeg måtte
installere Win98 for at få scanneren til at virke igen. da win2k sender
nogle forkerte oplysninger til scanneren, så den låser sig. og det kan kun
løses hvis man installere Win98/me, oplysningerne kommer fra mustek. som jeg
kontaktede da jeg havde problemet.

MVH.
Sporten

PS. det er ikke nødvendigt at installere TWAIN hvis man har WinXP.

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-02-02 17:22

"Sporten" <sporten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løses hvis man installere Win98/me, oplysningerne kommer fra mustek. som

Denne problematik har intet med spørgsmålet at gøre. Spørgeren spurgte: "Jeg
har en scanner og en driver" uden at angive problemer med disse. Spørgsmålet
angik en afklaring af TWAINs funktionalitet - og denne fik han (altså: når
man har installeret driveren har giveren ret: man kan scanne fra alle
Twain-kompatible programmer).
Du har selvfølgelig ret i din beskrivelse; men fejlen var jo for så vidt
din: du installerede en forkert driver. Dette handlede spørgsmålet ikke om.

/Chr

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 24-02-02 14:28

> [...]
billedebehandlingsprogram, for eksempel Photoshop.
> Men hvordan og hvorfor og så videre??????
> Eller kan man bruge et andet scannerprogram???

De nyere versioner af MS-Office programmerne (Word og PowerPoint) kan også.

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Christian Catu

Dato : 24-02-02 18:09

"Just_Me.com" <dsl66515@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
billedebehandlingsprogram, for eksempel Photoshop.
> Men hvordan og hvorfor og så videre??????
> Eller kan man bruge et andet scannerprogram???

"For Eksempel PhotoShop". Regner han med at et fyr der ingen forstand har på
scannere har investeret flere tusinde kroner i et billebehandlingsprogram?

Fra : Kent Christensen

Dato : 24-02-02 23:02

> [...]
> Men hvordan og hvorfor og så videre??????
> Eller kan man bruge et andet scannerprogram???

Hej

Jeg vil anbefale dig at hente HP's gratis programmer - næsten - for de koster
50 kr. Se her:

http://www.hp-hjemme.dk/billedverden/nybruger.php

For de 50,- for du et meget avanceret fotoredigerings-program m.m., som
virker meget effektivt med din scanner. Programmerne er: HP Photosmart 3.0,
ACDsee 3.1b, Arcsoft PhotoImpression 3.0 og HP fotoalbum. Meget stærke
programmer!

I øvrigt også godt, hvis du gerne vil printe fotos ud, men ikke ved hvordan
du printer dem ud i netop 10x15 størrelse fx.

Kan virkelig betale sig! Du kan også købe CD-rommen i mange forskellige
butikker, fx Fona, Bilka med flere.

Jeg går ud fra, du kan bruge programmerne fuldt ud, uanset hvilken scanner du har.

Vh
Kent