en svær nød
Fra : bente vinding jensen

Dato : 24-02-02 09:04

Hej alle sammen !

Jeg har en oldemor Augusta Johanson fra Vitsjø Sverige, hun er tjeneste
pige på Østrupgaard, og boer i arbejder boligen Haastrup sogn, Salling
herred, Svendborg amt , fra ca. 1892
Hun er der 10 måneders dagen før fødslen, altså så er hun der i hvert
tilfælde fra ca. august 1892 , ( mon min mormor skulle være et høstgilde
barn ) det er alt hvad jeg har om hende.
Hun får min mormor fredag 14-4 1893, hun bliver sat i pleje.
Udlagt barnefadder er tjenestekarl på Vester Hæssinge mølle Jens Mikkel
Østrup.

Er der en der vil kigge i af / til ganglisten der for mig, om de skulle
værre der disse 2 personer.
Med venlig hilsen og TAK
Bente Vinding Jensen

Fra : Bent E.

Dato : 26-02-02 16:19

> [...]
> Østrup.
>
> Er der en der vil kigge i af / til ganglisten der for mig, om de skulle

Bente.
Så vidt jeg ved findes der ikke til-/afg.lister efter 1875.

Mvh
Bent E.

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 26-02-02 17:30

On Tue, 26 Feb 2002 16:19:15 +0100, "Bent E." <bentejo@dsa-net.dk>
wrote:

>Så vidt jeg ved findes der ikke til-/afg.lister efter 1875.

Rigtigt. Derefter gik det over til sognefogederne, og deres arkiver er
oftest gået tabt. Men da hun var svensker, må hun jo have haft en
arbejdstilladelse - spørg evt. på indvandrermuseet.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org