Fjern kontol af svigermors PC
Fra : Søren Christiasen

Dato : 24-02-02 08:29

Hej Gruppe
Min svigermor kar købt en pc, men hun ahr en evene til rode sig ud i ting
jeg aldrig har prøvet, og hun ringer hele tiden for lige at spørge om noget.
Så har jeg hør at det i WinXP kan lave sit eget netværk over internet så man
kan overtage pc'en, efter samme princip som norton's pc anywhere.
Er der nogle der prøvet at lavet det med win xp , og kan det lade sig gøre
eller skal jeg bruge et trejde parts produkt og hviket
--
Hilsen / Regards
Søren Christiansen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-02-02 10:38

"Søren Christiasen" <You@dont.need.it> skrev i en meddelelse news:3c789658$0$39802$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Er der nogle der prøvet at lavet det med win xp , og kan det lade sig gøre
> eller skal jeg bruge et trejde parts produkt og hviket

Du kan fjernstyre en XP fra en XP med det indbyggede Remote Administration
(på dansk: "Fjernsupport").

Hvis din svigermors XP er Pro, kan du også benytte Remote Desktop ("Fjernskrivebord")
fra en hvilken som helst Windows, bare benyt en TS klient, kan evt. downloades her:
<http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/tsac/default.asp>
Med Remote Desktop får du din egen session og din svigermors session bliver lukket ned, så
hun kan ikke følge med i hvad du laver (og det kan jo både være godt og skidt .

Du kan også benytte et 3. parts remotestyringsværkstøj, f.eks. det gratis VNC.
Læs mere om VNC og fjernstyring her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: