Sessions variabler
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-02-02 23:20

Hej!
Jeg har et problem med at skrive sessionvariabler i MSIE 6.0.
Min login.asp virker fint i netscape 6 Opera 5.12 og MSIE 5.5
Jeg har lavet en side der skal checke om brigeren har skrevet korrekte
oplysninger og hvis dette er "TRUE" skal den sætte en variable til 1 ellers
til 0.
Problemet er at når jeg logger ind med MSIE 6.0 kan jeg slet ikke aflæse
sessionsvariabler fra MSIE 6.0 (har lavet en rutine der aflæser og udskriver
alle variabler og cookies)
Er der andre der har haft ligende problemer med MSIE 6.0? Og hvordan blev de
løst? Jeg ved godt jeg kan lave cookies eller overføre værdier via en "URL"
Men ASP burde da kunne klare noget så simpelt som at lave en
sessionsvariable

Hilsen
Thomas

PS. jeg kører med MS-IIS under Win2000

Fra : OZ

Dato : 24-02-02 11:44

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev:

> [...]
"URL"
> Men ASP burde da kunne klare noget så simpelt som at lave en

Jeg vil tro at du løber ind i at du ikke tillader session cookies, i IE6
skal du i funktioner, internetindstillinger, beskyttelse af personlige
oplysninger, her vælger du avanceret og vælg tilsidesæt automatisk
behandling af cookies og afkryds, tillad altis cookies under sessions... så
burde det virke.... ´

Held og lykke =)

Skulle det ikke være tilfældet så forsøg at udskrive din session og se hvad
den skriver ...

Oz

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-02-02 11:45

<snip>
> [...]
> oplysninger, her vælger du avanceret og vælg tilsidesæt automatisk
> behandling af cookies og afkryds, tillad altis cookies under sessions...

<snip>

Takker, det virkede, men jeg havde nu håbet jeg kunne ændre noget i mit ASP
så det ville virke også i MSIE 6.0 uden at mine gæster skal ændre deres
sikkerhedsindstillinger *G* men det er vel bare MS der atter har været
"geniale" og sat en default indstilling.....

Thomas