Skrive til tekstfil
Fra : Borge

Dato : 23-02-02 22:20

Jeg er helt ny i faget og har fundet denne kode:

<%
Set folderObject = fso.GetFolder(Server.MapPath("\fso") & "\")
Set textStreamObject =
folderObject.CreateTextFile("testfile.txt",true,false)

textStreamObject.WriteLine("a new text file")
textStreamObject.Close ' remember to close it so that it writes the file

Set textStreamObject = Nothing
Set folderObject = Nothing
Set fso = Nothing
%>

Det fungerer også fint, men i stedet for ("a new text file") vil jeg
gerne have teksten fra

<form action='test.asp' method='post'>
<input type='submit' value='Skriv til tekstfil'></form>

puttet ind i tekstfilen. Hvordan gør jeg det?

Teksten må ikke overskriver der der ligger i den i forvejen.

Borge

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-02-02 00:03

On Sat, 23 Feb 2002 22:19:30 +0100, "Borge" <borge_jensen@get2net.dk>
wrote:

>Jeg er helt ny i faget og har fundet denne kode:
>
><%
>Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Tag et kig på:
+ lektion 15 og 16. Det skulle gerne lede dig på rette spor.

Good luck,
Jørn

Fra : Borge

Dato : 24-02-02 00:28

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Tag et kig på:
> + lektion 15 og 16. Det skulle gerne lede dig på rette spor.

Der har jeg faktisk været, og har lavet koden:

<form action='guest.asp' method='post'>
<textarea name='tekstblok' rows='10' cols='80'>
</textarea><br>
<input type='submit' value='Skriv til tekstfil'></form>

<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("tekst.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)

' Skriv tekst i en linie
f.Write Request.Form("tekstblok")

' Åbn filen til læsning og Læs linie for linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop
f.Close
%>

men den overskriver tekst.txt med den nye tekst, og det var det jeg
ville undgå. Er der en måde hvor jeg kan tilføje tekst i stedet for at
overskrive?

Borge

Fra : Thomas Olesen

Dato : 24-02-02 06:41

On 24 feb 2002 Borge wrote:

> Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)

Set f = fso.OpenTextFile(filespec,8) - Prøv med det

--
Thomas Olesen

Fra : Anders H. Poulsen

Dato : 24-02-02 02:59

In article <YwVd8.186$Wr6.2800@news.get2net.dk>, you say...
> [...]
>
> men den overskriver tekst.txt med den nye tekst, og det var det jeg
> ville undgå. Er der en måde hvor jeg kan tilføje tekst i stedet for at

Jeg har sakset lidt fra MSDN, måske kan det hjælpe dig:

Constant, Value, Description
ForReading, 1, Open a file for reading only. You can't write to this
file.
ForWriting, 2, Open a file for writing only. You can't read from
this file.
ForAppending, 8, Open a file and write to the end of the file.

Mvh
Anders H. Poulsen