konvertering: USB/seriel/PS2
Fra : El Capitano

Dato : 23-02-02 18:30

Kan man få en adapter og hvis ja, hvad skal jeg så købe, for at jeg kan
slutte et webcam, som kun har usb tilslutning til f.eks. seriel eller ps2
eller parallelport? Min gamle bærbare har ikke og kan ikke få usb.

Hjælp søges
Venlig hilsen
EC

Fra : Peter Rinder

Dato : 24-02-02 12:37

> Kan man få en adapter og hvis ja, hvad skal jeg så købe, for at jeg kan
> slutte et webcam, som kun har usb tilslutning til f.eks. seriel eller ps2
> eller parallelport? Min gamle bærbare har ikke og kan ikke få usb.

Jeg ved desværre ikke hvor der kan skaffes en adapter, men til mit Logitech
Cordless Desktop ITouch fulgte der to adaptere USB->PS2 med, så det kunne jo
være du kunne skaffe sådan nogle et sted.

/Peter

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 12:49

Tak for svar
Jeg har selv den slags adapter til PS 2 for mus og keyboard, men kan de også
benyttes til f.eks. webcam og Cd-writer som er beregnet til USB og skal der
da vælges mus eller keyboard PS 2 tilslutning?
Venlig hilsen
EC

Fra : Peter Rinder

Dato : 24-02-02 14:23

> [...]
der
> da vælges mus eller keyboard PS 2 tilslutning?

Jeg må indrømme at jeg ikke spekulerede yderligere over konsekvenserne ved
at tilslutte andet hardware til PS2-porten, men blot svarede på om der
findes en USB->PS2-adapter. Jeg ved desværre ikke om det vil virke, men du
kan bare forsøge at tilslutte den en af portene og så se hvad der sker. Det
kan jo være at det bare duer.

/Peter