TDC bredbånd og manglende DHCP adresser(!)~
Fra : jakob wolffhechel

Dato : 23-02-02 15:57

Jeg ville høre her i gruppen, om der er andre, der har problemer med at
komme på på deres bredbånds-forbindelser. Jeg har specifikt det problem, at
min ene dynamiske adresse er blevet frataget mig, så jeg nu kun kan komme på
med én maskine.

Jeg kan KUN komme på med en mac-adresse ad gangen... Ikke to stks, som der
ellers står i mit abbonement... Der er forsøgt fra fem forskellige
mac-adresser... Jeg tvivler på, at det er mig, der har en fejl her... Jeg
mener: hvor svært er det at stoppe to maskiner i en switch....

Desuden virkede det aldeles upåklageligt indtil et tidspunkt ml 8.00-16.00
fredag, hvorefter det IKKE har virket.

Såvidt jeg ved, er dette en NE-konfiguration.. altså at man kun får en ip ad
gangen.... Andre der har problemer med deres bredbånd i denne retning???...
Hardkonf af de ip-adresser, der hører sammen med mine mac-adresser, virker
ikke.

Og der er ikke tekniker-tid til mig før d. 27.... wauv...

Forøvrigt bliver min bestilling af 6 ip-adresser "udført" samme dag.. Så
mon ikke det kan være det samme??? ... Jeg ville bare gerne på med to
maskiner indtil da... Bredbåndsupporterne har intet nyt under solen, INGEN
hjælp... Ikke en gang en snoldet administrator access på dhcp serveren /
bredbåndskundedatabasen kan de finde, så mit problem kan blive løst... Jeg
må pænt vente vente vente på, at deres tekniker får tid til at ringe... dvs.
om en uges tid. d. 27 februar.

Jeg ville forøvrigt kunne få ordnet "mit" (sjovt at supporteren valgte at
kalde miskonfigureringen mit problem og ikke tdc's) problem i dag, hvis jeg
altså hoster op med 75,-

Så det er åbenbart ikke tidspres eller manglende ressourcer, men udelukkende
et pengeproblem... Og ja, jeg betaler ikke for, at tdc's netværk er
fejlkonfigureret.

Jeg vil på det KRAFTIGSTE advare folk mod at få internet hos TDC, hvis der
er andre udbydere på centralen, da TDCs support / fejlservice er en lille,
lille landsby i den mest øde del af rusland overhovedet.

Min advarsel skal dog ses i lyset af TDC's generelle behandling af mig
gennem den 1½ månedstid, jeg indtil videre har været på deres
bredbåndsservice og ikke kun pga det aktuelle problem (eller dvs det MEST
aktuelle problem, der er jo efterhånden et par klagepunkter).

Desuden er der altså andre ISP'er i Danmark, som IKKE tager 75,- for at
rette deres egne fejl.. (DETTE ER ET MEGET VIGTIGT PUNKT)...

Der er sjove oplevelser som sure/arrogante supportere, løgne om
fejlmeldingstider, manglende ordrer (min bestilling af 6 ip-adresser istedet
for de to (som jeg så alligevel ikke har))... Ordren var simpelthen
forsvundet ud af TDCs "system".... Så derfor kom der liiiige til at gå tre
uger inden de kommer fra jeg bestilte dem.. Jeg venter stadig.. og i
mellemtiden har de så cuttet den ene af de to adresser, jeg burde have som
en del at "grundpakken"...

Men som sagt før... det koster kun 75,- at få ordnet "mit" problem.... eller
6 dages nedetid... +

HVAD VÆLGER DU? Jeg ville vælge Cybercity eller Tiscali uden at blinke
(længere).... Jeg troede fejlagtigt, at TDC's prisniveau var et udtryk for
deres service-niveau... Desværre virker det ikke som om, det er tilfældet.

/j

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-02-02 23:33

"jakob wolffhechel" <themuss@it.removethis.com> wrote in message
> [...]
at
> min ene dynamiske adresse er blevet frataget mig, så jeg nu kun kan komme

snip en masse om 75kr.

Hvorfor betaler du ikke bare de 75kr hvis det er TDC's fejl er jeg ret
sikker på at du kan få dem igen hvis du kontakter dem (pænt).

Jeg er ikke TDC kunde men er dog admin for omkring 500TDC dsl forbindelser
syntes ikke de lader til at have flere problemer end dem jeg selv oplever
(nærmest ingen skal det siges inden min iap kommer efter mig)

Hygge

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 24-02-02 00:16

"Flemming Lynggaard" <news@edbmongol.dk> wrote in message

> [...]
> syntes ikke de lader til at have flere problemer end dem jeg selv oplever
> (nærmest ingen skal det siges inden min iap kommer efter mig)

ok, der er undertegnede og en anden kunde på tdc's interne adsl gruppe, der
klager over samme problem her i dag, så vi er desværre mere end mig, der har
det.

og nej gu fanden betaler jeg IKKE 75,- for at TDC får fingeren ud og ordner
de ting, der burde være på plads, inden jeg får mit internet...

FAIR NOK... hvis jeg fattede minus og BARE BLEV nødt til at få dem til at
stave mig gennem navnet på en pop3 server, jamen så betalte jeg gladeligt...

nu er det bare sådan, at TDC's netværks fucker med MIG... det er ikke
undertegnede der har et problem med at konfigurere MIT udstyr... det er TDC
der har et problem med deres netværk.. skal jeg helt ærligt betale for
det???

og NO WAY jeg får de 75,- tilbage.. hvad snakker du om?... som du selv
skriver, er du ikke TDC kunde.... jeg kender folk, der har fået mystiske
services fra TDC, hvor de har sagt, de aldrig har bestilt dem... hvorefter
TDC har afbestilt de der 500,- + ting.... men DEREFTER har sendt en regning
på alt ml 15-25,- for noget administrationscrap... HAHAHA.. de er det mest
anale teleselskab i dk.

hvor meget incitament tror du de har for at betale mine 75,- tilbage...???
lad os lige være realistiske en gang... jeg griner stadig. sorry, men jeg
kan godt se det fra din side... kan du se det fra min?

/j

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-02-02 12:46

> [...]
> lad os lige være realistiske en gang... jeg griner stadig. sorry, men jeg
> kan godt se det fra din side... kan du se det fra min?

Igen hvis du talte fornuftigt til dem og ikke som her og nu så er også TDC
til at tale med, jeg ser som nævnt en del flere dsl regninger end dig