Skriveprogrammer og stavekontol
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-02-02 16:44

Jeg bruger abiword. Hvordan får jeg det til at virke med dansk
stavekontrol? Jeg har installeret Debian pakken idanish. Når jeg i
Abiword vælger dansk stavekontrol slår den bare stavekontrol fra. Det
version 0.9.5 af Abiword

--
Med venlig hilsen Esben
for svar over email fjern _slet_

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 23-02-02 16:50

Esben Skov Pedersen wrote:

> [...]
> stavekontrol? Jeg har installeret Debian pakken idanish. Når jeg i
> Abiword vælger dansk stavekontrol slår den bare stavekontrol fra. Det

Det kan svjv ikke lade sig gøre...

Martin

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-02-02 17:32

On Sat, 23 Feb 2002 16:49:47 +0100, Martin Ehmsen wrote:

> Det kan svjv ikke lade sig gøre...

Hvilket? I Abiword eller alle skrive programmer til linux

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 23-02-02 18:49

Esben Skov Pedersen wrote:

> Hvilket? I Abiword eller alle skrive programmer til linux

Selvfølgelig kun i Abiword, det var det som spørgsmålet gik. Jeg kan
ikke nogen steder læse noget om alle skriveprogrammer til linux...
Men man kan jo kun glæde sig til at den nye udgave af sun's staroffice
kommer ud. Skulle den egentligt ikke komme her en gang til foråret??

Martin

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 24-02-02 00:39

On Sat, 23 Feb 2002 18:48:31 +0100, Martin Ehmsen wrote:
> [...]
> man kan jo kun glæde sig til at den nye udgave af sun's staroffice
> kommer ud. Skulle den egentligt ikke komme her en gang til foråret??

Jo. Det var vist der omkring. Jeg prøvede at finde en beta. Den er ikke
tilgængelig længere.

Fra : DUdsen

Dato : 25-02-02 19:37

Esben Skov Pedersen wrote:

> Hvilket? I Abiword eller alle skrive programmer til linux

ku abiword ispell findes til dansk så alle de programmer det bruger ispell
til stave kontrol har dansk stave kontrol.
Af dem kan nævnes kword lyx klyx emacs o.s.v

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-02-02 17:56

Esben Skov Pedersen <Esben Skov Pedersen <esbenp@12move.dk>> writes:

> Hvilket? I Abiword eller alle skrive programmer til linux

Må være AbiWord. Jeg har vist ingen problemer med at bruge dansk
stavekontrol fra Emacs. (Jeg *bør* også have nyeste idanish-pakke på
denne maskine)

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-02-02 00:45

On Sun, 24 Feb 2002 00:39:08 +0100, Esben Skov Pedersen wrote:

> Jo. Det var vist der omkring. Jeg prøvede at finde en beta. Den er
> ikke tilgængelig længere.

http://www.openoffice.org/ ?

Mvh.

--
"Well, I'm a moon around you" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : frank damgaard

Dato : 24-02-02 12:31

Esben Skov Pedersen > <Esben Skov Pedersen <esbenp@12move.dk> wrote:

> [...]
> stavekontrol? Jeg har installeret Debian pakken idanish. Når jeg i
> Abiword vælger dansk stavekontrol slår den bare stavekontrol fra. Det

Jeg ved ikke med Abiword, men se på http://da.speling.org/
har en den store danske ordliste som bør kunne bruges
med de fleste programmer (ispell, aspell, mv.)

--
Frank Damgaard |

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 25-02-02 22:09

Frank Damgaard skrev:

> Jeg ved ikke med Abiword, men se på http://da.speling.org/
> har en den store danske ordliste som bør kunne bruges
> med de fleste programmer (ispell, aspell, mv.)

Ordlisten kan principielt bruges af alle programmer, men
p.t. kommer den kun i en brugsklar udgave til Aspell og
Ispell (og de programmer der bruger Aspell eller Ispell til
stavekontrol).

Hvis der er nogen der finder ud af at bruge ordlisten fra
<http://da.speling.org/> til andre stavekontrolprogrammer
end Aspell og Ispell, så skriv venligst til
<dsdo@hacking.dk>, så vi kan få det med i standardpakken.

Jacob
--
"We will be restoring normality as soon as we are sure what
is normal anyway."