Netværk i dos?
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 23-02-02 16:58

Netværk i dos hvordan for jeg det til at virke?

Mvh
Morten R

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 23-02-02 18:11

On Sat, 23 Feb 2002 16:58:09 +0100, "Morten Rasmussen"
<mortenr@privat.dk> wrote:

>Netværk i dos hvordan for jeg det til at virke?

Med hvilket formål?
--
Per K. Nielsen

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 23-02-02 23:56

Jeg har en gammel bærbar uden cd-rom, og vil derfor gerne koble den på mit
netværk for at overføre win95.
jeg har før brugt WCsetup, men kan ikke finde det på nettet...

Mvh
Morten R

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-02-02 10:45

"Morten Rasmussen" <mortenr@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3c781e65$0$46248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har en gammel bærbar uden cd-rom, og vil derfor gerne koble den på mit
> netværk for at overføre win95.
> jeg har før brugt WCsetup, men kan ikke finde det på nettet...

Har du prøvet denne:
http://netbootcd.dk/

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-02-02 10:51

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:aD2e8.5593$Rz2.215760@news010.worldonline.dk...

> Har du prøvet denne:
> http://netbootcd.dk/

! ARGHHH !
Der jo ikke noget CD-ROM drev i !

Jeg har selv brugt en netværksbootdiskette med IPX og NETBIOS og så overført med
FastLynx, det virker fint. Eller via parallelport, det virker også fint, dog noget langsommere.

Første søgning på google fandt:
<http://www.wown.com/j_helmig/Dosclflp.htm>

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-02-02 10:53

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:FI2e8.5604$Rz2.216075@news010.worldonline.dk...

Eller her:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 24-02-02 12:48

On Sun, 24 Feb 2002 10:53:24 +0100, Bjarne Duelund wrote in
dk.edb.netvaerk <lL2e8.5610$Rz2.216050@news010.worldonline.dk>:

>Eller her:
>http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Glimrende link, tak.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 24-02-02 11:15

On Sat, 23 Feb 2002 23:56:08 +0100, "Morten Rasmussen"
<mortenr@privat.dk> wrote:

>Jeg har en gammel bærbar uden cd-rom, og vil derfor gerne koble den på mit
>netværk for at overføre win95.
>jeg har før brugt WCsetup, men kan ikke finde det på nettet...

Hvilket netkort?
--
Per K. Nielsen

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 24-02-02 12:44

det er en cray e/pocket parall til ethernet converter...
jeg har den originale driver disk!

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-02-02 08:30

> Netværk i dos hvordan for jeg det til at virke?

(Google) har fundet
http://www.5star-shareware.com/Internet/Email-Tools/worldclient-pro-download
..html

Alternativt:
http://www.wown.com/j_helmig/w9xbtflp.htm
Men PAS PÅ - Anvisningen er ik' for tøsedrenge!!!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-02 15:19

<mortenr@privat.dk> wrote:

> Netværk i dos hvordan for jeg det til at virke?

Til dit formål (installation af Windows) fx. med en boot-diskette
som http://www.hojmark.org/x/w95ins.zip. Den vil kræve lidt til-
retning til dit netkort, men det er normalt en overskuelig opga-
ve.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Isak Lyberth

Dato : 23-02-02 17:43

I windows NT 4.0er der et værktøj til at lave dos netværksdisketter.
Jeg ved ikke helt om det hjælper dig, men det er sådan jeg plejer at lave
netværksdisketter.
Også Ghost laver disketter men dem plejer jeg ikke at bruge. så jeg kan ikke
sige om de er gode.

Hilsen Isak