Ram, for meget, hvad sker hvis?
Fra : El Capitano

Dato : 23-02-02 14:32

Hvad sker der hvis jeg sætter 128 mb ram i min gamle bærbar en Dell Latitude

Fra : Hanzen

Dato : 23-02-02 15:00

"El Capitano" <elcapitano@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der hvis jeg sætter 128 mb ram i min gamle bærbar en Dell
Latitude

Prøv..
Jeg har en gammel børneputer P166. Bundkortet understøtter op til 128 Mb EDO
eller 64 Mb SDram.
Jeg har en 64 Mb SD-klods i. Jeg har så prøvet med en mere, men den tæller
kun 1/4 af klods 2. Altså en 128 Mb tælles som 32, en 256 som 64. o.s.v.
Nu kører den så med 1x64 og 1x128. Den "tror" kun den har 96 MB..
Men den kører fint.
--
hilzen
Hanzen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-02-02 15:07

Hanzen skrev:

>Nu kører den så med 1x64 og 1x128. Den "tror" kun den har 96 MB..

Hvorfor piller du ikke 64MB-klodsen ud, så har du vel stadig 96MB?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Hanzen

Dato : 23-02-02 17:33

> Hvorfor piller du ikke 64MB-klodsen ud, så har du vel stadig 96MB?

> [...]

Nej den vil slet ikke køre med 128 blokken alene. 64'eren er i "2 etager"
(gammel ting) PC66
--
hilzen
Hanzen

Fra : El Capitano

Dato : 23-02-02 18:33

Jeg bliver lidt forvirret af jeres svar, som jeg er glad for:

Jeg har pt. en 64 mb SO DIMM klods i og har en 128 mb SODIMM klods (begge er
100 mhz 144 pins) som jeg også kan sætte i tomt hul

Hvad skal jeg gøre/bruge

Få en god aften
EC

Fra : Hanzen

Dato : 23-02-02 18:39

> [...]
er
> 100 mhz 144 pins) som jeg også kan sætte i tomt hul

Jeg ville prøve mig frem.
--
hilzen
Hanzen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-02-02 18:52

Hanzen skrev:

>Jeg ville prøve mig frem.

Det lyder til det er løsningen - mystisk med dine RAM-klodser
Hanzen...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : El Capitano

Dato : 23-02-02 18:54

OK det vil jeg så prøve, hvis du mener jeg ikke kan skade computeren

Fra : Christian Catu

Dato : 24-02-02 18:14

Det kan i hvert fald ikke skade. Den. Skulle det kedeleige ske at du ikke
kan boote op, fjerner du bare klodsen igen.

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 18:26

Tak det var lige sådan et råd selv jeg tør bruge, så det vil jeg nu gøre
forsat få en god aften
EC