Stofa = Nedtur - ADSL = Velkommen !!!
Fra : Niels-poulsen

Dato : 23-02-02 09:08

Hejsa..

Her den sidste tid har jeg overvejet at skodde stofa som min udbyder efter 3
år med bøvl og dårlig service.. Ja ja.. der var engang man ville sælge sin
mor eller kæreste for at få ret i ar Stofa var det bedste... meeeeen.....
Det vil jeg ikke længere holde på.. Hastighederne er tiltider okay men
de har sku godt nok nogle knæk i forbindelsen... og det er ved at være hver
dag nu

JEG VIL HA Øl.. Øhm. undskyld.. jeg mener ADSL og har kigget lidt på
Tiscali og Cybercity.. Men jeg kan ikke beslutte mig... Her er følgende krav
jeg stiller til forbindelsen :

1. Downlad fra server på 80 kb/sek eller bedre..
2. stabilitet
3. Fast Ip
4. godt hardware til opkoblingen

Ehm.. ja ja.. nogen sidder og griner... men det er da helt fjong.. jeg skal
bruge forbindelsen til en webserver..ikke det vilde store, men den må gerne
kunne trække 20-30 bruger på engang. og naturligvis ikke kosten det halve af
Danmarks Udlandsgæld... Har endnu ikke fået scoret Peter Brixtofte´s Datter
*LOL* ( Kunne jo være den sviger far ville pay for en ordenlig forbindelse

/niels

Fra : Mig

Dato : 23-02-02 14:15

> 1. Downlad fra server på 80 kb/sek eller bedre..
1mbit så...

> 2. stabilitet
Tiscali & CC :)

> 3. Fast Ip
Tiscali & CC :)
> 4. godt hardware til opkoblingen
Tiscali & CC :)

Dog vil jeg sige, at jeg vil påstå at CC's support KUN kan være bedre end tiscali's :(

Tiscali's support er ikke-eksistererende for alt andet end dem der ringer ind.
Til gengæld sparker deres oppetider røv! - Jeg HUSKER ikke seriøs nedetid - har været kunde i 18 måneder.

Så GLÆD dig til ADSL!

Fra : Rune Klausen

Dato : 24-02-02 18:09

"Mig" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote in message
> 1mbit så...

> Tiscali & CC :)

TDC

> Tiscali & CC :)

TDC

> Tiscali & CC :)
TDC
Du smider bare netkablet i din computer, eller smækker en rotuer på foran.
personligt bruger jeg en smoothwall, da man så kan slippe for at betale
penge for routeren :)

> [...]
ind.
> Til gengæld sparker deres oppetider røv! - Jeg HUSKER ikke seriøs

min linie har godt nok heller ikke været nede, jeg har haft adsl hos tdc i
siden agust 2000

-Rune

Fra : Mig

Dato : 24-02-02 20:54

> min linie har godt nok heller ikke været nede, jeg har haft adsl hos tdc i
> siden agust 2000

Imponerende.
det er SLET ikke havd jeg hører.

Flere nedetider om måneden

Fra : Rune Klausen

Dato : 25-02-02 11:37

> Imponerende.
> det er SLET ikke havd jeg hører.

Jeg har også hørt om CC & WOL som har haft uheldige kunder, så jeg tror det
er lidt lige mget hvad man vælger, der er altid risiko for nedetid.

> Flere nedetider om måneden

Det kan være jeg har været heldig.

-Rune

Fra : Mig

Dato : 25-02-02 14:16

> Jeg har også hørt om CC & WOL som har haft uheldige kunder, så jeg tror det
> er lidt lige mget hvad man vælger, der er altid risiko for nedetid.
Naturligvis.

Men TDC skulle føre suverænt på det uheldige område...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-02-02 14:28

On Mon, 25 Feb 2002 14:16:15 +0100, Mig wrote:
> Naturligvis.
>
> Men TDC skulle føre suverænt på det uheldige område...

Dokumentation ?

TDC har mange flere kunder en de andre, og TDC er et yndet mål for
kritik, men kan du dokumentere at en givet kunde har mere nedetid
i gennemsnit hos TDC end for andre ADSL udbydere ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mig

Dato : 26-02-02 07:47

> Dokumentation ?
Ikke andet end flere venner forskellige steder i landet. - men ok, det er tyndt så.

Fra : Jan Jensen

Dato : 26-02-02 19:43

Mig wrote:

> Ikke andet end flere venner forskellige steder i landet. - men ok, det er
> tyndt så.

Hvis TDC har 3-4 x flere kunder end de andre, vil der jo også værer 3-4 x
så mange indlæg med "TDC er dårlige", "TDC er ustabil",, ik' ?

Jeg har Proaccess og er godt tilfreds.
Har kun oplevet 1 gang hvor forbindelsen var afbrudt, vist noget med et
kabel der var gravet over..

Har også haft adsl hos Tiscali (dengang Worldonline) og var også tilfreds
der.

Det eneste jeg kan sætte på TDC er at deres Newsserver ikke altid er særlig
stabil...

--
Jan Jensen
RedHat 7.2

Fra : Mig

Dato : 26-02-02 21:52

> Hvis TDC har 3-4 x flere kunder end de andre, vil der jo også værer 3-4 x
> så mange indlæg med "TDC er dårlige", "TDC er ustabil",, ik' ?
Måske :)

> Jeg har Proaccess og er godt tilfreds.
Det skulle også være et fint produkt.

Men det tidligere netexpress 1 var ikke i mine øjne..

> Har kun oplevet 1 gang hvor forbindelsen var afbrudt, vist noget med et
> kabel der var gravet over..
Fair nok ;)

> Har også haft adsl hos Tiscali (dengang Worldonline) og var også tilfreds
> der.
Deres support sucks :(
Men deres produkt er kanon - så support er der heldigvis ikke så tit behov for.

> Det eneste jeg kan sætte på TDC er at deres Newsserver ikke altid er særlig
> stabil...

hvordan kan en ISP bruge årevis på at få en newsserver til at virker 100%?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 00:32

On Tue, 26 Feb 2002 21:52:21 +0100, Mig wrote:

> hvordan kan en ISP bruge årevis på at få en newsserver til at virker 100%?

1) Belastning er 15 doblet de sidste 18-24 måneder
2) Hardware i den klasse koster RIGTIGT mange penge,
og der er ingen direkte indtægter på usenet
3) Kun et fåtal af brugerne bruger usenet.
4) ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 27-02-02 00:43

It seems Jesper Skriver wrote:
> [...]
>2) Hardware i den klasse koster RIGTIGT mange penge,
> og der er ingen direkte indtægter på usenet
>3) Kun et fåtal af brugerne bruger usenet.

Det kun være interessant at se, hvad den enkelte kunde ville
"skylde", hvis man opgjorde prisen for det samlede newssetup og
udarbejdede en fordelingsnøgle baseret på CPU-forbrug, disk I/O,
båndbredde, mv.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : FH

Dato : 27-02-02 01:55

On Tue, 26 Feb 2002 23:43:08 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> [...]
>"skylde", hvis man opgjorde prisen for det samlede newssetup og
>udarbejdede en fordelingsnøgle baseret på CPU-forbrug, disk I/O,

Ups - please don't

--
Flemming H.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-02-02 04:17

wrote:

> [...]
>"skylde", hvis man opgjorde prisen for det samlede newssetup og
>udarbejdede en fordelingsnøgle baseret på CPU-forbrug, disk I/O,

Jeg har al respekt for drift af newsservere, og kender udmærket til
problematikken set fra en ISP's synspunkt.

Imidlertid finder jeg det stadigvæk problematisk, hvis ISP'er
reklamerer med news som en del af et produkt på linje med e-mail,
hjemmesideplads, adgang, etc., hvis news ganske enkelt ikke fungerer
en god del af tiden. Fremstiller ISP'en det som et produkt, kunden
skal betale for, så er der intet at sige til, at en kunde føler sig
dårligt behandlet, hvis en newsservice kører dårligt i flere måneder.

Sålænge, newsflow stiger hurtigere end udviklingen indenfor passende
storage-metoder, tvivler jeg på en større effektivitet indenfor
newssetup, og jeg håber - om ikke andet også set fra udbydernes side -
at man ganske enkelt fravælger produktet, eller laver et mere
realistisk newsprodukt, fx med de binære grupper fravalgt. Hvis det er
umuligt at føre et ordentligt news-produkt med de nuværende priser,
bør man i mine øjne ganske enkelt ikke gøre det. Så må news-produktet
omdefineres eller priserne ændres.

--
- Peter Brodersen

Fra : Simon Skals

Dato : 27-02-02 11:34

It seems Peter Brodersen wrote:
> [...]
>reklamerer med news som en del af et produkt på linje med e-mail,
>hjemmesideplads, adgang, etc., hvis news ganske enkelt ikke fungerer

Ja, jeg har da heller ikke sagt andet. Det er til gengæld helt
sikkert, at det er en meget lille gruppe brugere (relativt set),
som æder en meget stor del af ressourcerne på newsserverne.

>Sålænge, newsflow stiger hurtigere end udviklingen indenfor passende
>storage-metoder, tvivler jeg på en større effektivitet indenfor
>newssetup,

Tendensen går vist derhen, at stadig mere porno hentes via peer
to peer-netværk, og det samme gælder film og musik.

Inden længe kan man måske lukke helt for binære grupper uden at
genere mere end en promille af kunderne.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Mig

Dato : 27-02-02 09:43

> 1) Belastning er 15 doblet de sidste 18-24 måneder
Vildt.

> 2) Hardware i den klasse koster RIGTIGT mange penge,
Det virker hos andre ISP'ere?
Jeg har som sagt tiscali, og den news server kører fremragende.

> og der er ingen direkte indtægter på usenet
Så skær det fra og tag brugerbetaling ;)

> 3) Kun et fåtal af brugerne bruger usenet.

Lad mig gætte - det værste load er de binære grupper?
Er jeg forkert på en, hvis jeg siger at man aldrig må glemme, at hvis xxx brugere suger et eller andet fra news serveren,
ISTEDET for at suge fra nettet, så har i sparret xxx båndbredde?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 10:37

On Wed, 27 Feb 2002 09:42:40 +0100, Mig wrote:

> Vildt.

> Det virker hos andre ISP'ere?
> Jeg har som sagt tiscali, og den news server kører fremragende.

Det skal jeg ikke kunne sige - men der er da jævnligt klager over
andre ISP'er også, det er naturligvis i perioder, efter en
opgradering kører det fint igen i en periode, det handler om
hvornår de forskellige har opgraderet ...

> [...]
> ISTEDET for at suge fra nettet, så har i sparret xxx båndbredde?

1) News skal også ind til serverne, det koster båndbredde.
2) Udgiften til serveren er større end den sparede båndbredde.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mig

Dato : 27-02-02 11:03

> 2) Udgiften til serveren er større end den sparede båndbredde.

Lyder utroligt i mine ører - men det har du meget mere forstand på en jeg har.

Men hvis 1000 brugere suger 1gb data fra news serveren, istedet fra via
USA linjerne, vil det så ikke være at foretrække?

Fra : Rune Klausen

Dato : 27-02-02 11:18

> [...]
>
> Men hvis 1000 brugere suger 1gb data fra news serveren, istedet fra via
> USA linjerne, vil det så ikke være at foretrække?

Et news feed fylder vel godt omkring 250GB om dagen, så der skal helst
sendes mere end 250GB fra news-serveren, før det kan betale sig.

Derudover koster maskinen også en god sum penge.

-Rune

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 11:25

On Wed, 27 Feb 2002 11:18:13 +0100, Rune Klausen wrote:

> "Mig" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote in message

> Et news feed fylder vel godt omkring 250GB om dagen, så der skal helst
> sendes mere end 250GB fra news-serveren, før det kan betale sig.

Og fra news er der masser af brugere der blot sætter deres pc til at
downloade alt i dk.binaer.pr0n eller lign. som de sikkert aldrig kigger
på alligevel, derfor ville de ikke have downloadet lige så meget hvis
det skulle have været downloadet fra en webside eller lign.

> Derudover koster maskinen også en god sum penge.

Det er en underdrivelse ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mig

Dato : 27-02-02 15:49

> [...]
> på alligevel, derfor ville de ikke have downloadet lige så meget hvis
> det skulle have været downloadet fra en webside eller lign.
Den havde jeg slet ikke tænkt på

Fra : Rune Klausen

Dato : 27-02-02 17:33

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Det er en underdrivelse ...

Hvad er der egentlig sket med den gamle news-maskine ?

-Rune

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 19:38

On Wed, 27 Feb 2002 17:33:00 +0100, Rune Klausen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Hvad er der egentlig sket med den gamle news-maskine ?

Mig bekendt er dele af den sat i drift til andre ting, de fleste andre
er brugt til trade-in til nye dele.

Ting som diskene har fået en hård behandling, og kan normalt ikke
genanvendes da risikoen for fejl er forøget i forhold til nye dele.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : FH

Dato : 27-02-02 23:13

On 27 Feb 2002 18:38:00 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Mig bekendt er dele af den sat i drift til andre ting, de fleste andre
>er brugt til trade-in til nye dele.

Lyder som normal forretningsgang for så tunge maskiner.

>Ting som diskene har fået en hård behandling, og kan normalt ikke
>genanvendes da risikoen for fejl er forøget i forhold til nye dele.

Har I overvejet et "brugt-marked" til private, der ikke har de samme
høje preferencer?

--
Flemming H.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-02-02 23:30

On Wed, 27 Feb 2002 23:12:41 +0100, FH wrote:

> Lyder som normal forretningsgang for så tunge maskiner.

> Har I overvejet et "brugt-marked" til private, der ikke har de samme
> høje preferencer?

Hvordan vil du bruge et rackfuld af fiberchannel diske ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mig

Dato : 27-02-02 23:38

> Hvordan vil du bruge et rackfuld af fiberchannel diske ?

Tja

Fra : Rune Klausen

Dato : 28-02-02 00:34

> Hvordan vil du bruge et rackfuld af fiberchannel diske ?

Hvis i gerne vil af med et rack, så send det gerne hjem til mig, så skal jeg
nok kører det på lossepladsen :)

-Rune

Fra : FH

Dato : 28-02-02 01:33

On 27 Feb 2002 22:30:21 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Hvordan vil du bruge et rackfuld af fiberchannel diske ?

Hhhmm - jeg skulle nok finde på et eller andet.
Om ikke andet burde det impornere naboerne

--
Flemming H.

Fra : Peter Kiil

Dato : 28-02-02 01:55

in article 9kuq7us5ejsjgf02hqln6o0avd8ecqimbv@4ax.com, FH at flemming @
fmnet.dk wrote on 28/02/02 1:33:

> Hhhmm - jeg skulle nok finde på et eller andet.
> Om ikke andet burde det impornere naboerne

Med din elregning?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : FH

Dato : 28-02-02 01:57

On Thu, 28 Feb 2002 01:54:40 +0100, Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

>Med din elregning?

He he - den ligger højt i forvejen, så et rack fra eller til

--
Flemming H.

Fra : Rune Klausen

Dato : 28-02-02 07:38

"FH" <flemming @ fmnet.dk> wrote in message

> Hhhmm - jeg skulle nok finde på et eller andet.
> Om ikke andet burde det impornere naboerne

ihverstefald, så kan den jo evt fungere som radiator...

-Rune

Fra : Thorkild Ahm

Dato : 02-03-02 19:34

Hej gruppe

Jeg er den glade bruger af TDC i ca. 1 år nu. Vi er 5 på linien. Vi har en
gang i ca. 3 timer oplevet at forbindelsen var nede og den anvendes nærmest
i døgndrift. Jeg har ikke erfaringer med andre udbydere, men må sige at jeg
er fuldt tilfreds!!!
mvh Thorkild Ahm

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-02-02 22:13

On Mon, 25 Feb 2002 14:16:15 +0100, "Mig" <nifoNOSPAM@nospam.dk>
wrote:

>Men TDC skulle føre suverænt på det uheldige område...

TDC har i størrelsesordenen 3-4 gange så mange ADSL-kunder, som deres
konkurrenter.
Hvis du har oplevet 3-4 gange så mange uheldige tilfælde hos TDC som
hos nogle af deres konkurrenter, så er der ikke noget mærkeligt i det.

/Jarlskov

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-02-02 15:48

On Sat, 23 Feb 2002 09:08:11 +0100, "Niels-poulsen"
<niels-poulsen@mailme.dk> wrote:

> [...]
>jeg stiller til forbindelsen :
>
>1. Downlad fra server på 80 kb/sek eller bedre..

Cybercity og Tiscali kan begge levere dette og deres tekniske
løsninger er temmelig ens.

For at opfylde betingelse 1, skal du have 1024 kbit downstream.

/Jarlskov

Fra : Loke

Dato : 28-02-02 16:13

> [...]

>de har sku godt nok nogle knæk i forbindelsen... og det er ved at være hver

Jeg føler din smerte... I går aftes blev det for meget for mig også.
Jeg bestilte ADSL hos TDC i dag. Ironisk nok dukkede der idag en
drifts besked op fra Stofa om, at de ville opgradere "centralt udstyr"
imorgen. Men f..k dem. Stofa har givet mig mavesår nok...

---
Loke