Vandfaste inkjet-prints?
Fra : Kent Christensen

Dato : 22-02-02 23:52

Hej

Jeg har lige købt en HP Deskjet 980Cxi, og det er mildest talt en
rigtig fin printer - for nu at sige det på den måde.

Jeg kunne tænke mig at vide, om man på en eller anden måde kan
gøre inkjet-prints vandfaste - eller ihvertfald bare mere "vandfast" end
standard. Man kan jo tvære blækket ud med en våd finger, og det ville
jeg gerne undgå. Man kunne selvfølgelig bruge laminering, men er der
ikke andre metoder? Nu har jeg heller ikke lige en lamineringsmaskine
ved hånden. Måske findes der en form for spray eller noget........????

Vh
Kent

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-02-02 14:23

> Jeg kunne tænke mig at vide, om man på en eller anden måde kan
> gøre inkjet-prints vandfaste - eller ihvertfald bare mere "vandfast" end
> standard.

Jeg mener at have set at man hos nogle af de forhandlere som sælger refill
blæk kan købe vandfast blæk.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Knudsen

Dato : 23-02-02 18:02

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke andre metoder? Nu har jeg heller ikke lige en lamineringsmaskine
> ved hånden. Måske findes der en form for spray eller noget........????

I kunstner butikker og hos kontor butikker ka man få noget der heder
Fixativ, det bruges til kul tegninger og ligende, spørg der.

--
MVH
Per Knudsen

Fra : Butch

Dato : 23-02-02 23:13

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> wrote in message
> [...]
> ikke andre metoder? Nu har jeg heller ikke lige en lamineringsmaskine
> ved hånden. Måske findes der en form for spray eller noget........????

Hej
Nu ved jeg ikke hvor vandfast du vil have det. Men jeg har gode erfaringer
med at lakere inkjet print med hårlak. Jeg skulle lave nogel visitkort, men
farven blev tværet ud. Efter en gang hårlak blev holdbarheden forbedret
betydeligt.

/Thomas