fetchmail problemer
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 23-02-02 17:03

Jeg har nogle problemer med opsætningen af fetchmail. Min fetchmail.rc
ser sådanne ud:

poll mail.worldonline.dk
proto POP3
user flott
pass uhauha

(pass er ændret )

Når jeg kører fetchmail, så skriver den:

3 breve til flott ved mail.worldonline.dk (3176 oktetter).
læser brev 1 af 3 (1113 oktetter) fetchmail: SMTP-forbindelse til
localhost misl
ykkedes
fetchmail: can't raise the listener; falling back to $procmail -d %Tsh:
-d: comm
and not found
..fetchmail: SIGPIPE kastet fra en MDA, eller en strømsokkelfejl
fetchmail: sokkelfejl ved hentning fra mail.worldonline.dk
fetchmail: Spørgestatus=2 (sokkelfejl)
fetchmail: afsluttet med signal 13

Hvad gør jeg forkert? Min post skulle gerne komme ind på maskinen i en
mappe, så Pine kan læse sagerne...... Det eneste jeg hart installeret er
fetchmail. - Ikke andre mail systemer.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-02-02 11:18

Mikkel F. S. Andersen skrev:

> læser brev 1 af 3 (1113 oktetter) fetchmail: SMTP-forbindelse \
>    til localhost mislykkedes

Det ser ud som om du ikke har en lokal MTA (sendmail/postfix/exim/...)
kørende.

// Klaus

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 23-02-02 17:24

Hvilken af de tre skal installeres?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-02-02 12:07

Mikkel F. S. Andersen wrote:

> Hvilken af de tre skal installeres?

> Hvilken af de tre skal installeres?

Det er faktisk ikke nødvendigt med nogen af dem; du kan bare installere
procmail.

Rasmus

Chewbacca is actually not a bad SysAdmin icon. He's large, tends
towards inarticulate grunts, doesn't shave, get's stuck with a lot of
the technical work, and gets blamed and yelled at when it doesn't work.
-- Mike Sphar

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-02-02 12:44

Mikkel F. S. Andersen skrev:

> Hvilken af de tre skal installeres?

Jeg bruger selv postfix.

// Klaus

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 23-02-02 13:08

Mikkel F. S. Andersen wrote:

> Hvilken af de tre skal installeres?

> Hvilken af de tre skal installeres?

Brug procmail. Den har du sandsynligvis allerede installeret, så skal
du blot ændre din linie .fetchmail til noget ligende:
poll host protocol POP3 user ditusername password ditpassword mda
"/usr/bin/procmail -d ditnavnpådinmaskine"

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 24-02-02 21:42

Martin Ehmsen wrote:

> [...]
> poll host protocol POP3 user ditusername password ditpassword mda
> "/usr/bin/procmail -d ditnavnpådinmaskine"

oki. Nu skriver den følgende:

[flott@FlottStation flott]$ fetchmail
1 brev (1 gamle) til flott ved mail.worldonline.dk (7056 oktetter).
Springer brev 1 over (7056 oktetter) ikke slettet

Dvs. den har ikke hentet brevet? Og i hvilket bibliotek bliver brevet
leveret?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-02-02 15:51

In article <3C795020.509Sworldonline.dk>, Mikkel F. S. Andersen wrote:
> [...]
> Springer brev 1 over (7056 oktetter) ikke slettet
> Dvs. den har ikke hentet brevet? Og i hvilket bibliotek bliver brevet

Den bliver afleveret til SMTP dæmonen ( Postfix, Sendmail, etc )på din
maskine, der så tager sig af den. Denne, hvis den kører korrekt vil så
smide mailen i /var/spool/mail/username

At fetchmail ikke henter mail, skyldes sandsynligvis at smtp dæmonen
ikke kører.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Nu også O'Reilly bøger

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-02-02 17:44

jesper@linuxpusher.dk (Jesper Krogh) wrote:

>At fetchmail ikke henter mail, skyldes sandsynligvis at smtp dæmonen
>ikke kører.

Eller også skyldes det, at mailen er markeret som læst på
POP3-serveren, og fetchmail er kørt uden '-a'.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer