Mangler /dev/input
Fra : Lasse Hassing

Dato : 23-02-02 00:45

Jeg har opgraderet til kernel 2.4.17 med USB+HID support.
Men jeg mangler mappen /dev/input som jeg skal bruge for at få min USB
mus til at virke(/dev/input/mice). Hvordan oprettes denne mappe?

--
Lasse Hassing, www.silent-infinity.com

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-02-02 13:24

lazer_hassing@yahoo.com (Lasse Hassing) writes:

> Jeg har opgraderet til kernel 2.4.17 med USB+HID support.
> Men jeg mangler mappen /dev/input som jeg skal bruge for at få min USB
> mus til at virke(/dev/input/mice). Hvordan oprettes denne mappe?

(Antagelse: Du bruger ikke devfs, for så ville det ske automatisk)

Der er intet magisk ved kataloger under /dev, så du skal bare gøre som
ethvert andet katalog og så efterfølgende oprette det konkrete device.

# mkdir /dev/input
# mknod /dev/input/mice c 13 63

Tallene 13 og 63 kommer fra /usr/src/linux/Documentation/devices.txt
og er det major/minor nummer som /dev/input/mice har.

--
Emacs er det eneste modernede styresystem der ikke er multitrådet.