Linux newbie: et par forsvundne netkort!?
Fra : Steen Jorgensen

Dato : 22-02-02 23:10

Har netop (vistnok, problemer med store diske og lilo,
dårlige CDer mm.) fået installeret RedHat 7.2.

Men mine to netkort er forsvundet!!!

1. gang jeg kørte installationen, sprang jeg over
opsætning af netkort, tænkte at det gør jeg senere.
Den installation mislykkedes, og næste gang jeg så
forsøgte mig, kom netkortsinstallations-guiden ikke
frem, og det har den så ikke gjort siden.

Hvis jeg inde fra f.eks. gnome vælger "hardware
browser", viser den pænt mine harddiske, lydkort mm.,
men ingen netkort. Og hvis jeg forsøger at sætte noget
net op, har jeg tilsyneladende slet ikke fat i noget
som helst.

Under booten kommer der en linie med noget i retning af
"detecting new hardware", og det tygger den på et par
sekunder, og skriver så "OK" - men stadig ingen netkort.

Hvad kan der være sket?
Og vigtigere: hvordan fanden får jeg linux til at acceptere
at der altså sidder to netkort i maskinen?

Hjælp!

Mvh. Steen