USB-"nøgleringe" - Erfaringer / anbefaling~
Fra : Tom Christensen

Dato : 22-02-02 23:07

Hej

Jeg overvejer at anskaffe en af de nye "USB-nøgleringe" til at
transportere data.

Det vil typisk være mellem forskellige PC'ere med Win95,
Win98, Win2000, WinXP.

Kan nogen fortælle mig om evt. erfaringer?

Hvilke fabrikater er bedst mht brugervenlighed, holdbarhed, rummelighed,
nemt at installere mv?

Og hvor finder jeg evt. "dimsen" billigst?

På forhånd tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

Fra : Ulla og Ole

Dato : 22-02-02 23:22

"Tom Christensen" <reenchri2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemt at installere mv?
>
> Og hvor finder jeg evt. "dimsen" billigst?

Prøv at tjekke "Politikens" lørdagstillæg fra i år; de har på et eller andet
tidspunkt haft 3 forskellige typer i en sammenlignende test.

Ole

Fra : Jakob M

Dato : 23-02-02 00:52

> Prøv at tjekke "Politikens" lørdagstillæg fra i år; de har på et eller
andet
> tidspunkt haft 3 forskellige typer i en sammenlignende test.

Eller her http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=201605

Mvh
Jakob

Fra : Jari Bøg Larsen

Dato : 23-02-02 01:13

Jeg har prøvet IBM-udgaven og den virker bare. Jeg kører W2K og Win XP.

Mvh

Jari

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-02-02 15:12

Jeg er også godt tilfreds med min "MSystems" fra www.zitech.dk bortset fra
jeg ikke har kunne få den til at fungere under w98... CUT - UPGRADE...! :)

/H3nrik!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-02-02 17:46

Også mig: <http://www.diskonkey.com>

>bortset fra jeg ikke har kunne få den til at fungere under w98...

Jeg har ingen problemer, den virker på alle computere jeg har prøvet
på, og det er ikke så få.

>CUT - UPGRADE...! :)

A-hva'?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-02-02 16:41

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message >

> A-hva'?
'Ud med w98 og ind med w2k - så var det problem ligesom overstået...!

/Henrik!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-02-02 19:22

On Sun, 24 Feb 2002 16:40:34 +0100, "H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk>
wrote:

>'Ud med w98 og ind med w2k - så var det problem ligesom overstået...!

Aaaaah.... :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-02-02 18:09

> Kan nogen fortælle mig om evt. erfaringer?

Jeg har en FujitsuSiemens på 64 Mb, og den fungerer bare perfekt. Den er
ganske handy, men kunne godt have været på mere end de 64 Mb - men det er jo
"bare" et prisspørgsmpl

mvh

Andreas M.Hansen

Fra : Tom Christensen

Dato : 23-02-02 19:13

Hej alle

"Andreas M. Hansen" <nokke9@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ganske handy, men kunne godt have været på mere end de 64 Mb - men det er

Tak for alle jeres mails.
Jeg har bestilt en 64MB Fujitsu, økonomispringet til 128MB var lidt for
stort.

Tom

Fra : Lars

Dato : 24-02-02 12:12

On 22 Feb 2002 14:06:49 -0800, reenchri2@hotmail.com (Tom
Christensen) wrote:

>Jeg overvejer at anskaffe en af de nye "USB-nøgleringe" til at
>transportere data.

Kig på denne:

<http://www.apacer.com/product/handydrive/index.html>

Der medfølger en cradle som du kan tilslutte din primære computer
og have stående på bordet istedet for at skulle rode bag
computeren (eller hvor dine USB-porte nu er), og når du har den
med ryger den bare i en USB-port.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 13:18

Den ser smart ud, men hvor mange mb kan der være i den, for det kan jeg
finde på den side du henviser til? Ved du det Lars?
Venlig hilsen
EC

Fra : Lars

Dato : 24-02-02 16:16

On Sun, 24 Feb 2002 13:18:27 +0100, "El Capitano"
<elcapitano@pc.dk> wrote:

>Den ser smart ud, men hvor mange mb kan der være i den, for det kan jeg
>finde på den side du henviser til? Ved du det Lars?

Jeg har set den med 64MB & 128MB, iflg. Apacer findes den i 8MB,
16MB, 32MB, 64MB, 128MB, 256MB and 512MB.

vh

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 18:29

Jeg har næsten lyst til at råbe hurra for de oplysninger for det gør, jeg
vil glemme alt om en ekstern CD-brænder og i stedet bruge denne, hvis du kan
anbefale så dan en løsning. Kender du priser og forhandlere. Jeg har prøvet
at finde den via www.edbpriser.dk men den side er åbenbart nede

Få en forsat god aften

Fra : Lars

Dato : 24-02-02 19:00

On Sun, 24 Feb 2002 18:29:16 +0100, "El Capitano"
<elcapitano@pc.dk> wrote:

>Jeg har næsten lyst til at råbe hurra for de oplysninger for det gør, jeg
>vil glemme alt om en ekstern CD-brænder og i stedet bruge denne, hvis du kan
>anbefale så dan en løsning.

Ja, hvis du kan nøjes med hvad der svarer til en 3x CD-brænder
(dvs. 450KB/s), ikke har brug for at lave CDer og kan 'nøjes' med
128MB (jeg har på fornemmelsen 256 vil være *meget* dyrere end
128MB) så er det en fremragende løsning.

>Kender du priser og forhandlere. Jeg har prøvet
>at finde den via www.edbpriser.dk men den side er åbenbart nede

Zitech sælger 64 & 128MB udgaverne til 695,- & 1145,-
<http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?1335343918+NO/catalogs/1084>

Om der er andre der sælger den ved jeg ikke.

vh

Fra : El Capitano

Dato : 24-02-02 19:23

Rigtig mange tak for hjælp og råd, jeg er ikke i tvivl om jeg vil bruge
denne i stedet for ekstern brænder.

Fra : Uni Bull

Dato : 24-02-02 19:43

"El Capitano" <elcapitano@pc.dk> wrote in message