Silent viking
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 22-02-02 22:50

Hej ng

jeg har lige fået installeret min silint viking, istedet for min collmaster,
men da jeg skulle starte min pc op første gang kørte pcen, i 2 sec, og så
gik den ud, det er såfølgelig fordi jeg har sat min bios til at lukke ned
hvis køleren ikke kører, men den kørte, og det fatter jeg ikke, så jeg
prøvede at sætte min coolmaster på igen, og så startede den fint op, jeg
prøvede også med min lille global win chipset køler, den kunne også fint
starte op med den.
Så prøvede jeg så med min silent viking igen og den gjore det samme igen,
hva i hulen kan der være galt.

hilsen jm.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 22:53

"JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> starte op med den.
> Så prøvede jeg så med min silent viking igen og den gjore det samme igen,

Hvordan bliver den tilsluttet?? Til bundkortet eller til et alm. HD
strømkabel?

Hvis den ikke tilsluttet til bundkortet, hvor den også kan måle
omdrejningerne.. Så er det vel derfor?

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-02-02 23:58

> [...]

> strømkabel?
>
> Hvis den ikke tilsluttet til bundkortet, hvor den også kan måle
***********

Et kendt problem.
Selvom stikket med de 3 ledninger er monteret korrekt,
virker det ikke.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-02 00:17

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Et kendt problem.
> Selvom stikket med de 3 ledninger er monteret korrekt,
> virker det ikke.

Virker da fint på mit MB.... med en
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=131&page=1 mener jeg det er

Fra : Hans

Dato : 23-02-02 01:07

"JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gik den ud, det er såfølgelig fordi jeg har sat min bios til at lukke ned

Blæseren på SV kører med så lave omdejninger at bundkortets bios ikke kan
måle det, og derfor tror den køleren ikke virker. Du bliver nødt til at slå
alarmen fra i bios.

mvh
Hans

Fra : Peter Rinder

Dato : 23-02-02 09:54

> men da jeg skulle starte min pc op første gang kørte pcen, i 2 sec, og så

Der skete nøjagtig det samme da jeg installerede min Silverado første gang,
og det var pga. problemer med at aflæse blæserhastigheden. Da jeg fik slået
det fra kørte det bare. Jeg ved ikke om det er fordi at Silent Viking ikke
understøtter hastighedsmåling, men det kunne godt tyde på det.

/Peter