overvejer abonnement hos Tiscali
Fra : Kenneth Madsen

Dato : 22-02-02 22:13

Jeg overvejer en ADSL forbindelse hos Tiscali, sådan en 1024/512 med en
Cisco 677.
MEN! Jeg kender desværre ikke nogen der har konto hos Tiscali, så jeg
efterlyser oplevelser med denne udbyder.

Er det stabilt? Er hastigheden som den skal være? Hvordan virker deres
routere?
Hvad er bedst - Cisco 677, Cisco SOHO 77 eller Cisco 827? og sådant
i den dur.

Håber der er nogen der har noget input :)

mvh
Kenneth Madsen

Fra : Kenneth Madsen

Dato : 23-02-02 10:32

Gider i lige flytte den diskussion omkring ADSL nettet til en anden tråd?
Det er har jo absolut intet at gøre med det jeg spørger om :)

//Kenneth

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-02-02 16:07

In article <3c77618e$0$18454$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Kenneth Madsen wrote:

> Gider i lige flytte den diskussion omkring ADSL nettet til en anden tråd?
> Det er har jo absolut intet at gøre med det jeg spørger om :)

Nej. Lær hvordan usenet fungerer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Give your child mental blocks for Christmas.

Fra : Kenneth Madsen

Dato : 23-02-02 17:59

lær almindelig posting pli

//Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-02 18:05

Sat, 23 Feb 2002 17:58:35 +0100, skrev "Kenneth Madsen"
<kenneth.madsen@webxorcist.com>:

>lær almindelig posting pli

Vil du så ikke gerne læse
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og følge det?

Tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-02-02 18:46

On Sat, 23 Feb 2002 15:06:59 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Nej. Lær hvordan usenet fungerer.

Andreas, siden du nu var den der trak blank først, lægger du jo op til
at blive gået efter i sømmene - lever du for eksempel op til det her :
"Der opfordres til en venlig og civiliseret omgangstone." (Fra
fundatsen)

Og yderligere fra fundatsen "Emner vedrørende Internet generelt, altså
spørgsmål der ikke er centreret om xDSL, henvises til
dk.edb.internet.*"

Hvordan er ex. overrevne kabler, TDC's netplan afdelings
dispositioner, kabelfejl, TDCs IP nets redundans _centreret_ om xDSL -
og diskussionen derfor hjemmehørende i d.e.i.u.xDSL ?

--
Thomas Jensen

"Any technology distinguishable from magic is not sufficiently advanced."

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-02-02 05:17

In article <3c77d118.8733448@news.telia.dk>, Thomas Jensen wrote:

> [...]
> at blive gået efter i sømmene - lever du for eksempel op til det her :
> "Der opfordres til en venlig og civiliseret omgangstone." (Fra

Du skulle se mig når jeg ikke er venlig.

> Hvordan er ex. overrevne kabler, TDC's netplan afdelings
> dispositioner, kabelfejl, TDCs IP nets redundans _centreret_ om xDSL -
> og diskussionen derfor hjemmehørende i d.e.i.u.xDSL ?

Der blev diskuteret XDSL-udbydere og stabilitet, det er ret vigtigt,
hvilke typer redundans der er i de enkelte udbyderes net.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The important thing is not to stop questioning.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-02-02 21:44

On Sun, 24 Feb 2002 04:17:00 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Der blev diskuteret XDSL-udbydere og stabilitet, det er ret vigtigt,
>hvilke typer redundans der er i de enkelte udbyderes net.

Mere vigtigt end for andre opkoblingsformer end xDSL ?

Du behøver ikke svare - min pointe er bare at hvis vi skal bruge vores
tid på at korrigere hinandens opførsel ift. Usenet regler og
fundatser, så kan vi alle fanges i at træde ved siden af - derfor
stejler jeg når jeg ser udtalelser som din "Lær hvordan Usenet
fungerer".

Hvis man har fornemmelsen af at den man skal svare måske ikke er så
garvet en Usenet bruger, kommer man tit længere med en lille
forklarende besked - i det givne tilfælde ville noget såsom "Det er
ganske typisk for Usenet at een diskussion fører over i en anden, uden
at man skifter tråd eller gruppe - bare det ikke tager overhånd."
været mere passende - IMHO.

Men det er vel et spørgsmål om personlig stil.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-02-02 23:45

In article <3c794f01.7504901@news.telia.dk>, Thomas Jensen wrote:

> Mere vigtigt end for andre opkoblingsformer end xDSL ?

Du _ER_ jo en troll.

> [...]
> fundatser, så kan vi alle fanges i at træde ved siden af - derfor
> stejler jeg når jeg ser udtalelser som din "Lær hvordan Usenet

Jeg blev mødt af et bastant indlæg, og svarede igen i samme bastante
tone; det behøver man ikke at kende til usenet for at forvente.

Og hvis du vil diskutere dette yderligere, så gør i det i
dk.admin.netikette uden mig (FUT).

--
Andreas Plesner Jacobsen | Error in operator: add beer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-02-02 05:25

> [...]
> at blive gået efter i sømmene - lever du for eksempel op til det her :
> "Der opfordres til en venlig og civiliseret omgangstone." (Fra

Egentlig kan jeg ikke forstå, hvorfor jeg skal retfærdiggøre noget, det
var netop en anden, der begyndte at lege regelrytter med nogle ikke
eksisterende regler. Formåede du lige at vende bevisbyrden?

Men i må hjertens gerne maile mig udfaldet af en evt diskussion, når det
kommer så langt. (selvom jeg ikke kan garantere svar på en sådan mail)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Use an accordion. Go to jail.

Fra : Simon Skals

Dato : 24-02-02 18:10

It seems Thomas Jensen wrote:
> [...]
>at blive gået efter i sømmene - lever du for eksempel op til det her :
>"Der opfordres til en venlig og civiliseret omgangstone." (Fra

Ja.

>Hvordan er ex. overrevne kabler, TDC's netplan afdelings
>dispositioner, kabelfejl, TDCs IP nets redundans _centreret_ om xDSL -
>og diskussionen derfor hjemmehørende i d.e.i.u.xDSL ?

Fordi det udsprang af påstanden om, at nogle TDC ADSL-kunder
havde været nede som følge af kabelbrud, der også berørte
Tiscalis ADSL-kunder.

Hvis du ser dig om på Usenet, vil du opdage, at folk langt fra
altid flytter en debat til en anden gruppe, hvis den falder en
lille smule ved siden af relevansen for den aktuelle gruppes
fundats.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-02-02 21:51

On Sun, 24 Feb 2002 17:09:34 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

> [...]
>altid flytter en debat til en anden gruppe, hvis den falder en
>lille smule ved siden af relevansen for den aktuelle gruppes

Ganske korrekt - hvilket efter min mening er både godt og skidt. Godt
fordi der bliver ført en del spændende diskussioner på den konto - men
skidt fordi det også med til at føre snakken væk fra det emne som
"tråd-starteren" ønskede debatteret.

Fra : Simon Skals

Dato : 24-02-02 22:03

> [...]
>fordi der bliver ført en del spændende diskussioner på den konto - men
>skidt fordi det også med til at føre snakken væk fra det emne som

Man har som trådstarter ingen rettigheder mht. opfølgende svar og
eventuel afsporing af debatten.

Indlæg af typen "Gider I lige svare på mit spørgsmål og ikke
diskutere alt muligt andet" er arrogante og demonstrerer en
voldsom mangel på forståelse for mediets natur, hvorfor det kun
er i orden at svare igen (hvilet Andreas endda gjorde ret høfligt
efter min opfattelse).

I øvrigt er der ingen grund til, at andre ikke kan svare på det
oprindelige spørgsmål, selv om en tråd har taget en afstikker i
en helt anden retning. Trådens første indlæg forsvinder jo ikke
ligefrem.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Kenneth Madsen

Dato : 25-02-02 20:24

> Man har som trådstarter ingen rettigheder mht. opfølgende svar og
> eventuel afsporing af debatten.

Som Thomas har påpeget til bevidstløshed flere gange, så handler det
her bare om, at det slet ikke var det jeg spurgte om - hvorvidt jeg har
rettigheder og bestemmelse over en tråd er jo pis og papir.
Hvis du bliver spurgt om noget, begynder du jo heller ikke at svare
på noget helt andet, vel?

> [...]
> voldsom mangel på forståelse for mediets natur, hvorfor det kun
> er i orden at svare igen (hvilet Andreas endda gjorde ret høfligt

Er det nu arrogant at ville have et svar på sit spørgsmål? Jeg satte
endda en lille smiley ind for at demonstrere at det ikke bare var et
vredt udslag - men nejnej, sådan noget forstår jeg mig jo nok ikke
på da jeg jo åbenbart har en voldsom mangel på forståelse for
mediet.

Hvad der derimod er arrogant er den måde såvel du som Andreas
reagerer på; det svarer til at kaste mad efter en person ved en
middag der høfligt forsøger at trække diskussionen tilbage på
sporet - det tvivler jeg ærligt taget stærkt på i ville finde på.
Men her på nettet - uhadada - der er al almindelig pli et stærkt
og arrogant angreb på friheden.

Bah!

Havde jeg været bastant eller arrogant havde min posting været
formet i et noget andet sprog, og bestemt ikke været så venligt
som det var.

Men tak til de to der har givet mig et svar jeg kunne bruge til noget.

Så!

Nu må I diskutere hvad fanden i har lyst til - jeg er farveløs af
ligegyldighed overfor det videre forløb.

//Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-02-02 20:40

"Kenneth Madsen" <kenneth.madsen@webxorcist.com> skrev i en meddelelse
> Som Thomas har påpeget til bevidstløshed flere gange, så handler det
> her bare om, at det slet ikke var det jeg spurgte om

Nej, det var en deltråd som Rudi startede

> Hvis du bliver spurgt om noget, begynder du jo heller ikke at svare
> på noget helt andet, vel?

Rudi skrev noget som blev kommenteret. Sådan er det

> Er det nu arrogant at ville have et svar på sit spørgsmål?

Det er arrogant at bede folk svare på dit spørgsmål eller skride.
Folk har lov at diskutere det de vil (sålænge det falder indenfor
fundatsen)

> men nejnej, sådan noget forstår jeg mig jo nok ikke
> på da jeg jo åbenbart har en voldsom mangel på forståelse for
> mediet.

Meget kunne tyde på det

> [...]
> reagerer på; det svarer til at kaste mad efter en person ved en
> middag der høfligt forsøger at trække diskussionen tilbage på

hvad snakker du om?
Den deltråd der har kørt har _netop_ fulgt sporet i den deltråd.
Du har intet krav på at diskussionen følger et spor du har valgt

> Men her på nettet - uhadada - der er al almindelig pli et stærkt
> og arrogant angreb på friheden.

Hvornår forstår du at det ikke indgår i pli på usenet at holde sig til
trådens startemne?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-02-02 19:17

Kenneth,

"Kenneth Madsen" <kenneth.madsen@webxorcist.com> wrote in news:3c76b45b$0
$18451$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Jeg overvejer en ADSL forbindelse hos Tiscali, sådan en 1024/512 med en
> Cisco 677.

Tjaeh - jeg havde en ADSL hos Tiscali på Lyngby centralen - 2048/512. Det
kørte upåklageligt, stabilt og hurtigt i det års tid jeg havde forbindelsen,
og jeg havde ingen problemer.

Dog skal du være opmærksom på at med 677'eren kan der være problemer med
NetMeeting, VPN forbindelser og andet i den retning. Der er noget med at
SoHo77 routeren er bedre til dette, uden at jeg dog har personlig erfaring
med det.

Du har adgang til config af routeren efter behov/lyst.

Nu er jeg så flyttet til et område hvor TDC Bredbånd var eneste løsning, som
så retfærdigvis sagt også kører fuldt tilfredsstillende. Dog kun 1024/256 da
man ikke kunne trække hastigheden højere op herude på landet. Lidt surt at
de ikke havde en 512 kbit/s upstream løsning, sytes jeg dog.

** Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-02-02 22:05

"Lars Knudsen" <lars@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
surt at
> de ikke havde en 512 kbit/s upstream løsning, sytes jeg dog.

Du kunne næppe køre den.
512 kbit upstream er lige så krævende som 2 mbit downstream

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?