Gå på tæer ?
Fra : Guess

Dato : 22-02-02 14:14

Hejsa NG!

Jeg har (næsten) en niece på 3 år, der siden hun lærte at gå, oftest går på
tæer...

Det ser ganske ufarligt og sjovt ud, men er der nogle her der ved om der er
en årsag til dette fænomen??

Venlig hilsen en nysgerrig "tante"

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-02-02 01:12

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> wrote in message news:a55g6k$pnu$1@sunsite.dk...
> [...]

> tæer...
>
> Det ser ganske ufarligt og sjovt ud, men er der nogle her der ved om der

det kan skyldes at hun har en forkortet akillesene.... eller at hun i den
tid hun lærte at gå tilbragte meget tid i en gåstol eller hoppegynge.... her
udvikler børn nemlig en tendens til at gå på tæerne....

gør hun det hele tiden ( også i sko??) for hvis hun gør det ville jeg måske
overveje at finde hende nogle sko der tvinger hendes hæl ned til jorden.....
ellers kan hun gå hen og få problemer med akillesenen senere hen i livet...
( jeg har set en pige på 5 år der fik opereret senen pga tågang...)

på den anden side kan det også være fordi hun simpelthen ikke bryder sig om
at gå på bare tæer... det fænomen ser jeg hos min kæreste der konsekvent går
på tæer når han går barfodet..... aldrig når han har tykke sokker eller sko
på....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Arcana

Dato : 25-02-02 17:58

"Guess" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> tæer...
> Det ser ganske ufarligt og sjovt ud, men er der nogle her der ved om der

Ellers er hun vel ganske normal, ikke?

/arcana

Fra : Guess

Dato : 26-02-02 19:31

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> "Guess" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> på
> er
>
> Ellers er hun vel ganske normal, ikke?

Jo hun er en ganske normal 3-årig pige...

/Guess

Fra : Arcana

Dato : 28-02-02 19:43

"Guess" <spam@filter.com> skrev i en meddelelse

> Jo hun er en ganske normal 3-årig pige...

Så skal du nok ikke spekulere mere over det. Det er bare en "periode".

/arcana

Fra : Guess

Dato : 01-03-02 13:05

> Så skal du nok ikke spekulere mere over det. Det er bare en
"periode".

Okay..Nu var det bare fordi jeg havde læst at det var noget man skulle
tage alvorligt da det kunne være noget med motorikken og hjernen. Men
hvad ved jeg!??

Med venlig hilsen
Anne

Fra : Arcana

Dato : 02-03-02 05:54

> "periode".
> Okay..Nu var det bare fordi jeg havde læst at det var noget man skulle
> tage alvorligt da det kunne være noget med motorikken og hjernen. Men
> hvad ved jeg!??

Det _kan_ også i visse tilfælde være symptom på schizofreni. Men så vil der
være mange andre og mere alvorlige ting, som man nok lægger mærke til først.
Så bare tag det helt roligt - børn gør så mange ting, uden at det behøver at
være unormalt.

/arcana