Linux til CS-server !
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 22-02-02 14:33

Hej.
Er der nogle kloge nogle der kan fortælle mig hvilken Linux distrubotion der
er bedst til en CS-server, og eventuelt også en webserver ?
mvh Rasmus

Fra : frank damgaard

Dato : 23-02-02 19:14

Rasmus Ladekjær Pedersen <ladekjaer@get2net.dk> wrote:

> Er der nogle kloge nogle der kan fortælle mig hvilken Linux distrubotion der
> er bedst til en CS-server, og eventuelt også en webserver ?

Hvad er en CS-server ? (Computer Spil server?)

Til webserver anvendes ofte apache, men der findes faktisk
andre programmer der kan være relevant.

De fleste/alle linuxdistributioner kan køre en webserver,
så det må afhænge af ens egne unix/linux kundskaber
hvilken man vælger.

--
Frank Damgaard |

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-02-02 22:39

"frank damgaard" <frank_tmp1@deepspace.dk> wrote in message

> Hvad er en CS-server ? (Computer Spil server?)

Hvis jeg ikke tager meget fejl mener han Halflife Counter Strike..

/Dennis

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 25-02-02 18:18

> Hvad er en CS-server ? (Computer Spil server?)

Du må undskylle jeg ikke skrev det rigtig. Det er som Dennis skriver
computer spillet Counter Strike der er tale om.
mvh Rasmus

Fra : frank damgaard

Dato : 25-02-02 19:39

Rasmus Ladekjær Pedersen <ilmabg@hotmail.com> wrote:

> Du må undskylle jeg ikke skrev det rigtig. Det er som Dennis skriver
> computer spillet Counter Strike der er tale om.

Det må stå i manualen til Counter Strike om der er en linux udgave
af serverprogrammet, jeg kender ikke selv dette program.

De fleste linuxdistributioner medtager apache som webserver
samt meget andet, så den del burde ikke være noget problem.

Vælg den linuxdistribution der bedst passer dig med installation
og opsætning, f.eks. Mandrake, SuSE eller Redhat.

Er man mere til gør-det-selv konfiguration og lære en del om unix
og kommandoprompt, så er Debian eller Slachware en mulighed.

Er det en server der er koblet fast til internet, så bør
man checke opsætning mht. firewall og løbende sikkerhedsopdateringer.

--
Frank Damgaard |

Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-02-02 20:56

Rasmus Ladekjær Pedersen wrote:

> der

Jeg kan ikke fortælle dig hvilken der er bedst, det er nok mere eller
mindre ligegyldigt sålænge du vælger en af de "store" distro'er.
Jeg har selv en CS server installeret på en RedHat 6.2, det er der ingen
problemer i. Der findes desuden en masse dokumentation om emnet på
http://server.counter-strike.net.

MVH/ Niels Bachmann
--
"Mandrake... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Kevin Steffer

Dato : 06-03-02 00:39

> [...]

> Er der nogle kloge nogle der kan fortælle mig hvilken Linux distrubotion der
> er bedst til en CS-server, og eventuelt også en webserver ?

Hej Rasmus,

Jeg kører selv en CS-server på Mandrake 8.0 virker fint.