Formular der udregner prisen...
Fra : Jannie

Dato : 22-02-02 11:03

PUHA - jeg er lidt på bar bund her...

Jeg skal - som en del af min afsluttende eksamen til
Handelsgrafiker - lave en formel, hvor den enkelte bruger skal
kunne udregne prisen på en annonce (er i praktik på en avis).

Hvordan gør jeg det nemmest - i PHP eller på en anden måde???

Kig evt. her (en PDF-fil):
http://www.vardeugeavis.dk/Sider/ruban.html

Det er stort set de samme oplysninger jeg skal bruge - men hvad
er nemmest for mig at lave?

Jannie

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-02-02 02:42

> [...]
> kunne udregne prisen på en annonce (er i praktik på en avis).
>
> Hvordan gør jeg det nemmest - i PHP eller på en anden måde???

Det nemme svar: Ja :)

Hvis du vil gøre det "på anden måde", så kan det sagtens laves i
javascript - kig evt. på http://www.foglaget.dk/bestil/bestil.html for lidt
inspiration (jeg er ikke selv den store fan af (eller haj til) at kode i
javascript, så det kan nok gøres smartere end som så - men det virker).

Ellers er PHP jo et lækkert lille sprog, hvor man lynhurtigt kan banke sårn
et regnestykke sammen.

<form action="minphp.php">
<textarea name="teksten"></textarea>
<input type="submit" name="submit_button">
</form>

minphp.php
<?php
if ( isset($submit_button) )
{
$price = strlen($teksten) * 1.25; // Beregn prisen som 125 øre på
tegn

// Vis formularen igen med den beregnede pris
}
?>

Håber det kunne bruges til noget - ellers spørg!
/Thomas