Lydkort hvad er best
Fra : jørgen

Dato : 22-02-02 20:44

Hvad er best af sb live player 1024 eller sb live player 5.1
Creative Labs SoundBlaster Live! Player 1024 Bulk
Type: Soundcard PCI
Chipsset: EMU10K1
Wavetable: 1024 SW voice
Output: Supports 5 speakers
Digital In/Out: No/Yes
Warranty: 2 Years

Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk
Type: Soundcard PCI
Chipset: EMU10K1
Wavetable: 64 SW voice
Output: Supports 5 +1speakers
Digital In/Out: Yes/Yes
Warranty: 2 Years

mener 5.1 er nyere end 1024 men 1024 har 1024SW
5.1 "kun" 64SW men 5,1 understøtter 5+1 højtalere hvor 1024 kun
understøtter 5 højtaler

som sagt hvad er best

Fra : peter

Dato : 22-02-02 20:48

lige en ting til hvad er forskellen på SW og HW voice

Creative Labs SoundBlaster Live! Value Bulk
Type: Soundcard PCI
Chipsset: EMU10K1
Wavetable: 64 HW voice - 192 SW voice
Output: Supports 4 speakers
Digital In/Out: Yes/ No
Warranty: 2 Years

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 21:11

"peter" <maxmuld@forum.dk> wrote in message news:a567ml$ln5$1@sunsite.dk...

> lige en ting til hvad er forskellen på SW og HW voice

Soft og hardware voice, er mit gæt

Fra : Wizeguy

Dato : 22-02-02 21:56

"jørgen" <christiansen@has.dk> wrote in message
> [...]
>
> mener 5.1 er nyere end 1024 men 1024 har 1024SW
> 5.1 "kun" 64SW men 5,1 understøtter 5+1 højtalere hvor 1024 kun

De to lydkort har samme chipset EMU10K1, og den eneste forskel er, at 5.1
har en lidt nyere firmware revision, samt en ekstra udgang til 5.1
højtalere. Wavetabeloplysningerne er forkerte, idet begge lydkort
naturligvis understøtter samme antal stemmer, nemlig 64 DirectSound SW
stemmer og 1024 SW stemmer i Wavetabel. Det bedste kort er helt klart
Soundblaster Live! 5.1, idet det som sagt har nyere firmware, der retter en
alvorlig fejl i ACPI tabellen, som skabte problemer med VIA chipsets (kendt
som 686B/Live! fejlen).

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 22:00

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
en
> alvorlig fejl i ACPI tabellen, som skabte problemer med VIA chipsets

Kan man opgradere?? Jeg sidder lige i øjeblikket og bliver lidt skør i
hovedet mit 1024 kort, som jeg benytter midlertidigt,, jeg har netop VIA
chipsæt... og det lyder ikke godt.

Fra : Wizeguy

Dato : 22-02-02 23:28

> [...]
>
> Kan man opgradere?? Jeg sidder lige i øjeblikket og bliver lidt skør i
> hovedet mit 1024 kort, som jeg benytter midlertidigt,, jeg har netop VIA

Nej, du kan ikke opgradere firmware, idet det skal flashes på
lydprocessoren.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 22:42

"jørgen" <christiansen@has.dk> wrote in message
> Hvad er best af sb live player 1024 eller sb live player 5.1

Hvad forresten med de nye Phillips Lydkort??

http://www.pcsound.philips.com/

De skulle være rimelig fede, hvis man skal bruge kortet til spil... Da
kortet, med dens processer kan danne surround billedet. Med helt almindelige
hovedbøffer... og samtidigt virker sammen med de fleste spil..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 22:48

> Hvad forresten med de nye Phillips Lydkort??
>
> http://www.pcsound.philips.com/

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/acousticedge_psc706/

.......Overall Score: 97%

Fra : Wizeguy

Dato : 22-02-02 23:30

> [...]
almindelige
> hovedbøffer... og samtidigt virker sammen med de fleste spil..

Til spil er Phillips Acoustic Edgekort bedst med 5.1 højtalere. Til spil med
3D lyd anvendes Qsound, som er ringere end Creative og Sensaura med
hovetelefoner. Desværre forhandles Phillips lydkort ikke i Danmark

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 23:52

> [...]
> 3D lyd anvendes Qsound, som er ringere end Creative og Sensaura med
> hovetelefoner. Desværre forhandles Phillips lydkort ikke i Danmark

Nej, tror ikke de kan forhandles i danmark endnu...

Men det kommer sikkert.. Der var en artikkel, Datatid tror jeg. For ca. 3-4
måneder siden. Med en dansk Inportør beskrevet.