Hvad skal jeg vælge ?
Fra : Kim Laursen

Dato : 22-02-02 20:26

Jeg har kigget lidt på Kyro I(32MB Ram )og Kyro II(64MB Ram) fra
Hercules, og det bliver et af dem som jeg køber.
Jeg har dog lige et spørgsmål i denne forbindelse
Jeg har en Computer AMD K6-2 350 Mhz 3Dnow, 192 mb Ram, AT-bundkort
(2xAGP og køre med Windows 2000
Er min computer for sløv til at udnytte et 64 mb grafikkort ?
Hvis den nu ikke kan udnytte 64 mb Ram, vil computeren så blive mere
sløv af at have sådanne grafikkort modsat en 32 mb Grafikkort
installeret ?

Hilsen kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-02-02 11:30

"Kim Laursen" skrev...
> [...]
> (2xAGP og køre med Windows 2000
> Er min computer for sløv til at udnytte et 64 mb grafikkort ?

Uanset hvilket af de to kort du vælger, skal du regne med at din
cpu bliver flaskehalsen i systemet. Pønser du på at opdatere din
cpu inden for en overskuelig periode (samt bundkort, ram og kabinet)
skal du nok investere i KyroII.
Det mest afbalancere grafikkort til din nuværende konfiguration er
nok i Woodoo3 eller TNT2-klassen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Peter Rinder

Dato : 23-02-02 10:04

> Jeg har kigget lidt på Kyro I(32MB Ram )og Kyro II(64MB Ram)

Har du ikke tænkt på Geforce?
Jeg har en gang haft installeret et GeForce 2 MX på min K6-2 300 hvilket gav
en rigtig god ydelse.
Jeg ville nok i stedet springe på et Innovision kort - fx. Tornado GeForce 2
MX-400 64MB til 626,- (edbpriser).

> ... fra Hercules, og det bliver et af dem som jeg køber.

Nå men hvis det ikke kan være anderledes : ) så synes jeg da helt sikkert at
du skal springe på et Kyro II-kort.

> Er min computer for sløv til at udnytte et 64 mb grafikkort ?

Det mener jeg bestemt ikke, men jeg skal ikke afvise, at du næsten ikke kan
mærke forskel på 32 og 64.

> Hvis den nu ikke kan udnytte 64 mb Ram, vil computeren så blive mere
> sløv af at have sådanne grafikkort modsat en 32 mb Grafikkort
> installeret ?

Nej den vil ikke blive langsommere af det.

/Peter