WIN NT / 2000 sikkerhedshul ?
Fra : Morten Pedersen

Dato : 21-02-02 08:17

Har fået en skole opgave nemlig at bryde ind i en NT / 2000 maskine man har
fysisk adgang til den, og det skal gøres så hurtigt som muligt... Nogen som
har nogle forslag til hvordan man gør det uden en NTFS BOOT disk... Der er
ikke nogen password filer på selve maskinen, de ligger på en server..

Fra : Yarrel

Dato : 22-02-02 20:43

On Thursday 21 February 2002 08:17 Morten Pedersen promulgated:

> [...]
> muligt... Nogen som har nogle forslag til hvordan man gør det uden en
> NTFS BOOT disk... Der er ikke nogen password filer på selve maskinen,

Maa du boote fra noget andet medie end NT bootdisk ?

--

Yarrel - smothered [at] SPAMcop [dot] net
I´ve never been member #2561 of The Lumber Cartel [tinlc]

Fra : Yarrel

Dato : 22-02-02 21:31

On Friday 22 February 2002 20:42 Yarrel promulgated:

> On Thursday 21 February 2002 08:17 Morten Pedersen promulgated:

> Maa du boote fra noget andet medie end NT bootdisk ?

Hvis muligt, kan du velsagtens boote fra enten en Linux floppy el. CD,
herefter mounter du NTFS systemet, og henter de filer etc. du maatte
oenske. Har ikke gjort det paa nyere NT maskiner (2K), og er ikke
sikker paa hvorledes EncryptedFileSystem fungerer her. Men umuligt
burde det ikke vaere.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-02-02 09:39

Morten Pedersen wrote:

> [...]
> har nogle forslag til hvordan man gør det uden en NTFS BOOT disk... Der er
> ikke nogen password filer på selve maskinen, de ligger på en server..

Er det en NT4.0 eller en windows 2000?

Fra : izeqb

Dato : 23-02-02 13:45

Hvilken uddannelse er du igang med?

Fra : Morten Pedersen

Dato : 24-02-02 09:40

Datamatiker uddannelse.. med valgfag sikkerhed..

Den maskine som vi pt arbejder med er en win2000 maskine og vi har diverse
medier til rådighed.. Det ville jo selvfølgelige være sjovest hvis man kunne
gøre et eller andet trick hvor man ikke benyttter hverken bootdisks eller
andre former for medier..

//Morten

Fra : Yarrel

Dato : 24-02-02 09:48

On Sunday 24 February 2002 09:39 Morten Pedersen promulgated:

> [...]
> hvis man kunne gøre et eller andet trick hvor man ikke benyttter
> hverken bootdisks eller andre former for medier..

Hvis du har fysisk adgang til maskinen er det langt det hurtigste at
udnytte muligheden for at boote et alternativt system.

Check evt. denne: http://biatchux.sourceforge.net/

117 MB ISO. Indeholder vaerktoejer til videre undersoegelse af
netvaerket, eg. penetration testing, forensics, virusscan.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 25-02-02 13:00

Hejsa Yarrel

Jeg har downloadet den pakke som du foreslog, og det ser også ud til at være
meget godt... Men.. Jeg er ikke lige helt med når det gælder at brænde den
ned på cd... har kun at lave cd'er ud fra cue / bin filer men ikke med den
slags her... Har du selv lavet den ? isåfald hvordan ?

//Morten

Fra : Yarrel

Dato : 25-02-02 17:30

On Monday 25 February 2002 13:00 Morten Pedersen promulgated:

> Hejsa Yarrel
Hejsa

(snipped)

Jeg er ikke lige helt med når det gælder
> at brænde den ned på cd... har kun at lave cd'er ud fra cue / bin
> filer men ikke med den slags her... Har du selv lavet den ? isåfald
> hvordan ?

Har du pakket den ud ? Den er i .tgz format, dvs. zippet, TAR fil. Den
burde muligvis kunne klares med WinRAR el. lignende, hvis det er under
Win32. Har ikke selv haft hentet den, da den er forholdsvis ny. Saa den
bare postet paa ISN el. Bugtraq, kan ikke huske hvilken.

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-02-02 19:06

Yarrel <smothered@SPAMWICHspamcop.net> wrote:

>Har du pakket den ud ? Den er i .tgz format, dvs. zippet, TAR fil. Den
>burde muligvis kunne klares med WinRAR el. lignende,

Winzip kan i hvert fald. Det er dog muligt, den først skal omdøbes til
..tar.gz.

Man skal i øvrigt være opmærksom på, at nogle browsere til Windows kan
finde på selv at (forsøge at) udpakke downloadede .tgz og .tar.gz, før
de gemmes på harddisken. Det er ikke altid, at de får filnavnet lavet
om tilsvarende.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Shoes

Dato : 25-02-02 17:35

On Mon, 25 Feb 2002 13:00:05 +0100, "Morten Pedersen"
> [...]

>ned på cd... har kun at lave cd'er ud fra cue / bin filer men ikke med den
>slags her... Har du selv lavet den ? isåfald hvordan ?

Pst, Morten, du top-poster.

Pakk ut .tgz filen, den blir da en .iso.
I ditt brenneprogram vil {bör} det finnes en mulighed
at brenne en cd fra image.
--
Quis custodiet istos custodes?
{who will watch the watchers?}

Fra : Tom Madsen

Dato : 23-02-02 12:55

"Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har nogle forslag til hvordan man gør det uden en NTFS BOOT disk... Der er
> ikke nogen password filer på selve maskinen, de ligger på en server..

HVis du har fysisk adgang til maskinen og du må gøre hvad du vil, så tag
disken ud af maskinen og sæt den i en anden som sekundær disk. Voila, fuld
adgang til data på disken.