Server.MapPath VS Request.ServerVariables ~
Fra : OZ

Dato : 21-02-02 10:22

Hej NG

Når man nu har Windows 2000 Pro med IIS5 kørende, så bliver alle ens sites
placeret i forhold til wwwroot strukturen.

Inetpub\wwwroot\site1
Inetpub\wwwroot\site2
Inetpub\wwwroot\site3
osv....

Jeg syntes dog at man løber ind i problemer når man vil connecte til en DB,
normalt bruger man jo Server.Mappath, men det retunerer kun
c:inetpub\wwwroot men ikke den undermappe man er inde i.
Det kan jo rettes rimelig hurtigt ved at tilføje siten til Server.MapPath
altså: Dir= Server.Mappath("/site1/log/butik.mdb"), men gør det lidt
omstændigt....

Ok her er så mine spørgsmål:
1. Kan man på en eller anden måde sætte sine undermapper under wwwroot
(site1, site2, site3 osv), til at være på wwwroot niveau, så jeg kan bruge
ServerMapPath???
2. Er der ulemper ved at bruge Request.ServerVariables
("APPL_PHYSICAL_PATH"), som jo returnerer stien til den mappe jeg står i
eller er det løsningen når man bruger windows 2000 pro...

Med venlig hilsen

Oz