Broadcasting problem???
Fra : Ulrik Rasmussen

Dato : 25-01-01 21:14

I et lille subnet er der en HP jetdir printer, en router og en tredje
IP-ting installeret (alle med faste IP adresser i et .248 subnet), som jeg
kan se, pinge, telnet´te og det hele, fra min arbejdsplads i den anden ende
af byen, via routeren.

I det øjeblik jeg sætter en nyinstalleret NT 4.6 pc´er på subnettet, er det
ikke længere muligt at pinge (hverken pc´en til arbejdspladsen eller
omvendt). Fra subnettet fås fejlen "destinationen kan ikke nås" når man
pinger. En TRACERT stopper ved routeren. Etc.
Man kan dog godt fra pc´en pinge printeren, routeren m.v.
En bærbar jeg sætter på subnettet (uden pc´en) skaber ikke problemer.

Kan det skyldes at pc´en går ind og broadcaster?
Og hvad kan checke for at få pc´en til at "opføre sig ordentligt"?

/UR

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-01-01 21:52

Ip addresse + subnet på NT PC + ip addresser på alle enheder på nettet
(router print osv) ??

Eivind

Fra : Ulrik Rasmussen

Dato : 27-01-01 13:34