Bloddonor
Fra : henrik hansen

Dato : 22-02-02 16:56

Hvorfor ikke være bloddonor ?

Dette spørgsmål håber jeg at der er mange som stiller sig selv, men
uheldigvis er der også mange der spørger, hvordan kan jeg blive
bloddonor, og hvad er det for noget.

En start kunne være at gå ind på www.bloddonor.dk og søge information,
eller tage kontakt til den lokale blodbank.

Hvad er jeres erfaringer med bloddonorer ? hvor har I hørt om
bloddonorerne, og har I overhovedet hørt noget.

Jeg håber at dette kan give anledning til en debat omkring
bloddononation.

Fra : Mirian

Dato : 22-02-02 18:06

"henrik hansen" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bloddonorerne, og har I overhovedet hørt noget.
>
> Jeg håber at dette kan give anledning til en debat omkring

Jeg synes det er en god ide du kommer med. Flere folk skulle tage at blive
bloddonorer og organ donorer. Jeg er ikke selv bloddonor, da jeg har den
mest almindelige blodtype A rhesus positiv så der er ikke mangel på mit
blod, men jeg er organ donor, dvs. i tilfælde hjernedød donerer jeg mine
organer til transplantation.
Dette synes jeg der er flere der skulle blive, da der altid er mangel på
livsvigtige organer.

MVH Mirian

Fra : Henrik Larsen

Dato : 23-02-02 23:23

> [...]
> bloddonorer og organ donorer. Jeg er ikke selv bloddonor, da jeg har den
> mest almindelige blodtype A rhesus positiv så der er ikke mangel på mit

Ja, og så er der de folk, som de ikke vil bruge, jeg har 1 gang henvendt mig
til dem, men pga. en varig lidelse hvor jeg skal tage medicin, ja så kan jeg
ikke blive bloddonor.

>men jeg er organ donor, dvs. i tilfælde hjernedød donerer jeg mine
> organer til transplantation.
> Dette synes jeg der er flere der skulle blive, da der altid er mangel på
> livsvigtige organer.

Her har jeg valgt ikke at være organdornor, jeg syndes at når man tager
varig medici, så skal man ikke give organerne til nogle som kan blive syge
af medicinen.

Henrik LArsen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-02-02 10:01

"Henrik Larsen" <dsl53373@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
tager
> varig medici, så skal man ikke give organerne til nogle som kan

Det burde vel egentlig være op til lægerne at vurdere, om de kan
bruge organerne, selvom der er indtaget medicin...

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : HCV

Dato : 23-02-02 01:01

Kære Mirian
Jeg har været bloddonor 50 gange - men måtte desværre holde pga. for mange
rejser til Østen (så vil de ikke have mig).
Men du skriver, at du ikke melder dig, fordi din blodtype er den mest
almindelige. Jeg har samme blodtype som dig. Jeg var til et foredrag hos
bloddonorerne, hvor de netop efterspurgte flere mennesker med den
almindeligste blodtype - FORDI der dermed også er flere mennesker, der har
brug for blod. Der er altså også størst efterspørgsel efter netop DIN
blodtype (fordi vi er så mange)- Og så er der jo lige det, at man kan lave
plasma og andre ting ud af blodet, som ikke er afhængige af blodtypen.
Du vil være meget velkommen - Bliv min substitut, nu hvor jeg ikke længere
kan bruges.
Min kæreste får transfusioner et par gange om året grundet alvorlig sygdom -
han vil også meget gerne have, at der er lagt lidt i banken.
Tak for de gode ord, du ellers skrev.
Mange venlige hilsner
Hanne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-02-02 18:42

> Jeg er ikke selv bloddonor, da jeg har den
> mest almindelige blodtype A rhesus positiv så der er ikke mangel på mit
> blod,

Jo, der er. Da det er den mest almindelige type er det også den type, der er
mest brug for. Og alle bør være bloddoner, medmindre man heller ikke vil
modtage blod, hvis det bliver nødvendigt.

Mvh Maria

Fra : Mirian

Dato : 26-02-02 13:01

> [...]
> mest brug for. Og alle bør være bloddoner, medmindre man heller ikke vil
> modtage blod, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg beklager meget, jeg har været misinformeret, da jeg engang har fået at
vide at de ikke kunne bruge dem med den mest almindelige blodtype da der var
så mange af dem allerede.
MVH Mirian