CAD i word, hvordan?????
Fra : buzz2122@my-deja.com

Dato : 25-01-01 20:59

Hejsa NG!!

Jeg har brug for at indsætte en Autocad tegning i et Word dokument,
hvordan importeres denne og hvilke filformater skal der anvendes???
Min kollega har sendt min en .WMF fil, men den er ikke særlig
anvendelig, sa en del af detaljerne er uklare.

Håber der er en af jer der kan give mig lidt hjælp da jeg ikke selv
kender noget som helst til Autocad.

mvh. Mikael

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : TIA

Dato : 26-01-01 08:55

Se BetterWmf på www.furix.com

Fra : Jens P

Dato : 11-02-01 18:16

Hvis du anvender AutoCAD 2000 / 2000i kan du copy paste din tegning ind i
Word og hvis du ønsker streg tykkelser kan du aktivere LWT lige over
komandolinien.
God fornøjelse.

Fra : H.J.Suurland

Dato : 26-01-01 10:55

<buzz2122@my-deja.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94q0ha$12r$1@nnrp1.deja.com...
> Jeg har brug for at indsætte en Autocad tegning i et Word dokument,
> hvordan importeres denne og hvilke filformater skal der anvendes???
Der findes nogle applikationer som kan anvendes til overføring af en WMF
fil, bla. BetterWmf, men her skal du have AutoCad på din computer for at
bruge denne løsning.
BetterWmf er heller ikke den perfekte løsning, den laver "uldne" streger og
mangekantede cirkler etc.
Efter utallige eksperimenter på dette område er kommet til den konklusion at
kun en indscannet tegning er brugbar.
Få din kollega til at lave et godt og tydeligt tryk og scan det ind med en
rimelig opløsning, typisk omkring 300 dpi for en tegning, og indsæt denne
tegning i dit word dokument.

MVH/Hans

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 26-01-01 18:48

"H.J.Suurland" <hjs@osk.dk> skrev i en meddelelse news:WPbc6.64$fW2.1077@news.get2net.dk...
> [...]
> rimelig opløsning, typisk omkring 300 dpi for en tegning, og indsæt denne

Ja, BWMF dur ikke. Jeg har eksporteret fra AutoCAD til en eps-fil, hentet denne
ind i Photoshop i den ønskede opløsning, og der redigeret og konverteret til
ønsket format (for mit vedkommende oftest gif). Det fungerer rigtigt godt.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Anders Skou Hansen

Dato : 01-04-01 23:06

Dette er fra cadconcepts hjemmeside under tips. Kan det hjælpe?
16. august 2000:
Spørgsmål: Hvordan undgår jeg at få baggrundsfarven med, når jeg kopierer
fra en AutoCAD-tegning over i et andet Windows-program?
Svar: Før AutoCAD 2000 var man nødt til at lave om på baggrundsfarven i
AutoCAD - eller lave besværligt redigeringsarbejde i modtagerprogrammet. I
AutoCAD 2000/2000i og AutoCAD LT 2000/2000i kan du bare stille på variablen
WMFBKGND. Du gør sådan: I command-linien skriver du WMFBKGND, trykker retur
og giver den værdien off. Nu kommer baggrundsfarven ikke med, når du
udvælger elementer i tegningen og laver copyclip.

Anders Skou Hansen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-01-01 19:11

Man kan gemme som WMF i AutoCAD.